Vine un moment in viata cand vederea ta da cu eroare la aproape. Dupa 40 de ani, pe langa dureri de spate mai acute si taieri de respiratie mai dese la urcatul scarilor, apare presbiopia: un rezultat natural al imbatranirii cristalinului care scurtcircuiteaza claritatea la aproape. Ea se poate combate cu asa-numitii ochelari de citit, aia care-ti aluneca pe nas.
Daca nu vezi bine nici la distanta, adica ai miopie sau hipermetropie, atunci o sa ai nevoie de doua perechi de ochelari: unii pentru departe si unii pentru aproape. In mod normal, la cat de mult stai in fata laptopului, la job, ar trebui sa ai si o a treia pereche, pentru distanta intermediara - cea dintre privirea ta si ecranul digital. Dar ce sens are sa ti le faci pe toate trei?
Solutia 3 in 1
O solutie 2 in 1 sunt lentilele bifocale, adica cele cu dublu impact: in partea de sus te ajuta sa-ti recunosti prietenii la distanta, iar in partea de jos sa-ti vezi lungul nasului, printr-o asa-zisa “pastila” pentru vederea aproape. Pastila e vizibila, e demarcata clar pe suprafata lentilei, iar trecerea de la distanta la aproape se face abrupt. Trebuie sa te obisnuiesti cu ping-pong-ul asta.
Exista insa si solutia 3 in 1: lentilele progresive, protagonistele noastre de azi. Nu vrem sa ti le bagam pe gat, cel mult sa ti le asezam pe ochi daca va potriviti la caracter. Cum spuneam, au tripla personalitate3️⃣: una te rezolva la distanta, a doua se bate cu neclaritatile intermediare, iar a treia te lasa sa te bucuri de o carte sau de un smartphone. Cu ele n-o sa mai vezi incetosat la distante intermediare ca atunci cand porti bifocale sau ochelari de distanta/aproape.
Trecerea de la dioptriile de distanta la cele de aproape se face progresiv & lin, adica fara sa existe un salt deranjant de la o dioptrie la alta. Plus ca lentilele astea n-au nevoie de pastile, sunt sanatoase & transparente, n-au marcaje.
Hai sa vedem si alte plusuri:
Te incadrezi la categoria progresive daca
* Ai depasit (nu neaparat si psihologic) varsta de 40 de ani si simti ca nu e nicio diferenta atunci cand citesti o carte cu lumina aprinsa sau pe intuneric.
* Ai un job care-ti solicita privirea in directii si la distante diferite:
♣ lucrezi cu public sau conduci mult (si te uiti la bord si pe geam);
♣ predai (chiar daca scoala s-a mutat online temporar, tot pendulezi constant intre aproape, intermediar si distanta in mediul tau de lucru);
♣ esti bucatareasa/bucatar;
♣ esti avocat/ă sau judecător/judecătoare;
♣ esti mecanic auto sau electrician;
♣ faci activitati diverse: ba esti la computer, ba te ridici sa te joci cu niste acte, ba vorbesti cu colegul din celalalt capat al incaperii.
Si multe altele.
Retineri & acomodare
Multi oameni se feresc de ochelarii progresivi pentru ca fie le-a zis o cunostinta ca a purtat candva si nu s-a acomodat, facandu-i neincrezatori, fie au purtat ei insisi si n-au avut rabdare sa se acomodeze, fie li se par prea scumpi. Din start spunem ca pretul mai ridicat al progresivilor se justifica asa: inlocuiesc 2 sau 3 perechi de ochelari, au in spate o tehnologie avansata si ii schimbi rar. Asta nu inseamna insa ca nu gasesti preturi avantajoase.
Apoi, ce e important de stiut: unii ochelaristi chiar nu se acomodeaza cu lentilele progresive: vad in ceata, au dureri de cap, probleme de echilibru, greata sau stare de disconfort din cauza aberatiilor din lateralele lentilelor. Stiinta nu stie inca sa spuna exact de ce se intampla asta.
Dar ce e cert e ca multi oameni se obisnuiesc cu lentilele progresive. La unii asta se intampla instant - si-au pus ochelarii pe ochi si aia a fost, la altii dureaza cateva zile sau cateva saptamani. Acomodarea se face in timp ⏳ , cu rabdare si cu un mic efort din partea purtatorului de a intelege cum functioneaza ochelarul progresiv, insa confortul e sporit pe termen lung.
Ideea e sa nu iei de buna ce zic oamenii care au avut experiente neplacute si sa nu-ti fie teama sa incerci si tu. Mai ales lucruri care sunt menite sa-ti usureze vederea. Daca nu te acomodezi din prima, optometristul o sa te ghideze in lumea progresivelor ca pe un copil care invata sa mearga. Ia-o treptat, iar daca chiar nu te acomodezi - perioada maxima e de trei luni-, ai un certificat de garantie care iti asigura gratuit alternativa cea mai buna pentru vederea ta.
Informeaza-te din surse sigure, direct de la optica sau de la medicul oftalmolog, despre lentililele progresive si avantajele ei. Noi iti stam oricand la dispozitie si iti explicam cum si pe unde sa te uiti. Poate ne privim!
Programeaza-te aici, sa stam de vorba pe indelete despre ochelarii progresivi
Ce sunt lentilele progresive? - vezi pe YouTube
Cat costa ochelarii progresivi? - vezi pe YouTube
Iti amintesti momentul in care ai realizat ca trebuie sa ii porti si gata?
Acum probabil fac parte din corpul tau. Atunci cand nu ii ai pe nas, continui sa faci gestul ala reflex pentru a-i aseza mai bine, nu?
Visionfix a aparut pentru ca un ochelarist miop voia sa aiba libertatea de a-si alege ochelari misto la un pret corect.
Visonfix este tribul tau de ochelaristi, unde trebuie sa te simti liber! Daca simti altceva, atunci nu suntem pentru tine.
Avem o regula, in schimb (si nu se va schimba)!
Regula BUNULUI SIMT.
Obiectivul nostru este sa ai o pereche de ochelari de care esti mandru/a si, in acelasi timp, sa dezvoltam o afacere sustenabila pentru comunitate si pentru echipa Visionfix.
Ramele de ochelari si lentilele pe care ti le propunem sunt testate pe ochii nostri, ai prietenilor nostri si ai membrilor familiilor noastre.
Mai mult, pe site vei gasi o colectie de pictura, desene si grafica create de artistii locali - “Bazar Art” ii zicem. Visionfixerul galeriei este Ionut Dulamita, artistul care va asteapta in shop-ul nostru din Bucuresti, Popa Tatu 23. Acolo, puteti admira operele si ramele de ochelari prezentate pe site.
Odata ce ti-ai creat un cont pe Visionfix si faci prima achizitie, devii parte din trib.
Cu te ajuta asta?
Ei binee,...preturi corecte pentru orice fel de ochelari, lentile si accesorii atat pentru tine cat si pentru ochelaristii pe care ii aduci in trib.
Ce inseamna preturi corecte?
Inseamna ca NU iti vindem reduceri si discount-uri ci mai degraba vei primi ochelari de calitate, la preturi accesibile, de care sa fii mandru.
Si probabil la fel de important pentru tine:
Vei afla o multime de informatii care te vor ajuta sa faci o alegere informata si vei avea acces la o comunitate de ochelaristi de treaba!
Vom fi, de asemnea, enervant de transparenti in legatura cu cele mai bune optiuni pentru corectia vederii tale.
Suntem curiosi daca ne potrivim.
Poate ne privim!
Tribul tau de ochelaristi. Visionfix
Chiar daca ai ales sa cumperi online, in spatele bitilor sunt tot oameni care te pot ajuta oricand atunci cand tehnologia iti joaca feste.
Daca experienta ta de a cumpara online, ochelari sau lentile de contact, este noua, atunci cel mai bine este sa ne suni sau sa ne scrii la tel. 0746098091 si 0727722669. Daca nu ai aceasta posibilitate, ne poti scrie un e-mail la adresa living@visionfix.ro.
Ideal ar fi sa iti creezi un cont de utilizator pentru a avea evidenta comenzilor tale in magazin.
Comenzile online pe siteul visionfix.ro se realizeaza in patru pasi simpli (fie ca ai cont de utilizator sau nu):
Daca ceva nu merge bine sau pare suspect in timpul acestui proces, te rugam sa ne suni sau sa ne scrii. Daca nu raspundem imediat, vom reveni cat putem de repede.
La buna vedere!
Tribul tau de ochelaristi. Visionfix
Ramele ochelarilor au dimensiuni diferite? Ce inseamna? Unde scrie?
Afli cu usurinta dimensiunile ramei pe partea interioara a bratului ei; exemplu: 50/19-145. Unitatea de masura se exprima in milimetri: 50 – lungimea fiecarei lentile; 19 – distanta dintre lentile, adica dimensiunea puntii care le uneste; 145 – lungimea fiecarui brat.
Cum aleg usor rama potrivita?
Cel mai rapid si usor este sa alegi o dimensiune similara ramei de ochelari pe care o porti deja si iti place. Dimensiunile nu trebuie sa corespunda exact, in milimetri, o abatere de la 49 mm la 51 mm fiind neglijabila. Daca nu ai inca o pereche de ochelari, poti afla dimensiunea potrivita masurand latimea fruntii pe linia sprancenelor de la "coada" ochiului stang la cel drept. Suma lungimii celor doua lentile ale ramei pe care o alegi de pe site, plus distanta dintre ele, trebuie sa corespunda cu latimea fruntii masurata de tine, cu o toleranta maxima de plus 5 milimetri. Te ajutam cu drag, la telefon, cu informatii suplimentare despre cum sa alegi ochelarii care ti se potrivesc cel mai bine.
Ce trebuie sa mai stiu cand imi aleg ochelarii?
Partea superioara a ramei nu trebuie sa-ti depaseasca sprancenele si sa lase astfel impresia unei mirari permanente, prin efectul de „sprancene duble”. Rama trebuie sa fie cat mai aproape de sprancene, sau putin mai jos.
Extremitatile ramelor nu trebuie sa-ti depaseasca cu mult marginile fetei. Altfe, ochelarii tai vor aluneca pe nas mult mai usor.
Partea inferioara a ramei nu trebuie sa ti se sprijine pe obraji si sa lase astfel impresia ca ochiul nu e bine fixat si ca „pluteste” deasupra lentilelor.
Daca citesti aceste randuri, inseamna ca ai o recomandare de corectie a vederii cu ochelari sau lentile de contact. Sau esti pur si simplu curios.
Cauzele pentru care nu vedem clar in majoritatea situatiilor sunt asa-numitele vicii de refractie ale ochiului. Astfel, acuitatea noastra vizuala sau capacitatea de a vedea bine la distanta sau/si aproape nu este ideala (ex. acuitate vizuala 70% la distanta inseamna, in cazul miopilor, ca vederea lor la distante de peste 2 metri este neclara).
Refractia luminii este un fenomen fizic care se petrece in mod normal atunci cand lumina traverseaza anumite medii, cum ar fi ochiul nostru, de exemplu.
Ochiul si creierul interpreteaza lumina astfel incat noi sa percepem tot ce ne inconjoara in imagini de foarte buna calitate. Uneori, insa, ochiul reflecta lumina un pic distorsionat si imaginile nu mai sunt atat de bune. In majoritatea situatiilor, cauza o reprezinta viciile de refractie ale ochiului. In mult mai putine situatii discutam de boli ale ochiului (ex. glaucom).
Viciile de refractie se identifica printr-o testare optometrica.
Viciile de refractie nu sunt considerate boli ale ochiului (patologie oculara), ci sunt asimilate unor erori fiziologice ale mediilor de refractie ale ochiului.
Testarea optometrica nu inseamna consult oftalmologic complet, cu picaturi care iti dilata pupilele si alte examinari complexe ale aparatului vizual.
Pentru inceput, e bine sa clarificam care sunt persoanele calificate sa realizeze o testare optometrica avand ca rezultat o prescriptie de ochelari.
Medicul specialist oftalmolog este cel care prescrie retete de ochelari in mod traditional. Cu toate acestea, pregatirea medicala avansata supracalifica specialistul oftalmolog pentru a prescrie doar ochelari. Medicul oftalmolog se ocupa in principal cu diagnosticul bolilor specifice ochiului si cu tratarea acestora.
Optometristul este o persoana calificata, specializata in testare si prescriptie optometrica. Optometristul se ocupa strict de identificarea prin testare, obiectiva si subiectiva, a viciilor de refractie si nu de patologia ochiului.
Un optometrist bun va identifica in timpul testarii optometrice posibile semne care tin de patologia ochiului si va recomanda un consult oftalmologic (ex. semne de cataracta).
Testarea optometrica consta in doua etape:
Obiectivul corectiei este acuitate vizuala 100% binocular, adica cu ambii ochi.
Rezultatul testarii optometrice se va nota ca in exemplul prescriptiei optometrice de mai jos:
Subiectul testarii noastre are vicii de refractie atat pentru V.D., adica VEDERE DISTANTA, cat si pentru V.A., adica VEDERE APROAPE.
OD reprezinta valorile de corectie pentru ochiul drept si OS pentru ochiul stang.
S (sfera) - indica puterea pe care trebuie sa o aiba lentila, masurata in dioptrii, pentru a putea corecta vederea. Aceste valori cresc din 0.25 in 0.25 si sunt precedate de “+” pentru hipermetropie (cand axul vizual al ochiului este prea scurt) sau de “-“ in cazul miopiei (atunci cand axul ochiului este prea lung).
CL (cilindru) - reprezinta corectia astigmatismului, adica viciul de refractie, de obicei asociat miopiei sau hipermetropiei, care determina perceptia imaginilor distorsionate si neclare. Si aici valorile dioptriilor cresc din 0.25 in 0.25.
AX - valoarea este notata in grade (de la 0 la 180) si indica pozitionarea precisa a lentilei pentru corectia optima in cazul astigmatismului.
Pentru corectia strabismului (deviatia unuia sau ambilor ochi alternativ din pozitia lor normala) include in prescriptie valori prismatice, pentru campul PR, precum si orientarea prismelor - campul BAZA.
DP - distanta pupilara sau distanta interpupilara este distanta, masurata in milimetri, dintre centrul pupilelor ochilor si este utilizata pentru pozitionarea corecta a lentilelor in functie de centrul pupilei. Distanta pupilara poate fi masurata pentru fiecare ochi in parte sau pentru ambii ochi. Este foarte utila pentru a obtine rezulate optime in corectarea vederii sau pentru imbunatatirea calitatii vizuale. In cazul de fata, avem notata o valoare DP pentru ambii ochi (binocular), cu o valoare de 67 mm la distanta si una mai mica, de 64 mm, pentru apropiere, pentru ca ochii converg spre nas.
Valoarea distantei pupilare pentru fiecare ochi in parte se obtine rapid, impartind DP binocular la 2. 67 mm/2; rezulta 33.5 mm DP monocular. Ea poate fi masurata de catre specialist direct monocular si atunci poate avea valori diferite: 34 mm pentru ochiul drept si 33 mm pentru ochiul stang.
Ochelarii de care are nevoie Chuck Norris sunt ochelari care ii vor corecta vederea atat la distanta, cat si la aproape. Lentilele recomandate pentru acest tip de corectie sunt lentile speciale, denumite lentile progresive.
Insa de obicei lucrurile sunt mai simple :)
De cele mai multe ori, prescriptia noastra va corecta FIE vederea la distanta V.D. (miopia poarta semnul "-", iar hipermetropia poarta semnul "+"), FIE vederea de aproape V.A. (presbiopie) necesara pentru citit sau distanta de lucru.
Lentilele utilizate pentru corectarea miopiei sau hipermetropiei (cu sau fara astigmatism) se numesc, tehnic, lentile monofocale si sunt realizate din sticla organica sau plastic de diferite grosimi (vezi "Cum comand ochelari de vedere pe visiofix.ro?")
Astfel, prescriptia noastra va arata astfel:
L.C. este acronimul pentru lentile de contact.
Valoarea dioptriilor pentru lentile de contact se compenseaza descrescator pentu miopie si crescator pentru hipermetropie, comparativ cu prescriptia lentilelor pentru ochelari (lentile aeriene). Din acest motiv, dioptriile pentru lentile de contact sunt ceva mai mici.
Vederea de aproape necesara pentru citit sau distanta de lucru arata prescrisa astfel:
Timpul este vinovat pentru presbiopia lui Jhonny Depp. De obicei, dupa varsta de 40 de ani, orice om traieste cu senzatia ca trebuie sa indeparteze telefonul, cartea sau prospectul medicamentelor (in general scrisul marunt) pentru a putea intelege caracterele.
Cristalinul este lentila naturala a ochiului care ne regleaza focusul de la distanta la aproape. Cu timpul, cristalinul devine rigid, iar noi nu mai vedem clar de aproape.
Practic, corectia presbiopiei se realizeaza cu lentile care maresc imaginea din apropiere (poarta intodeauna semnul "+"), compensand astfel functia pierduta a cristalinului.
Daca pana la instalarea presbiopiei purtam deja ochelari de corectie fie pentru miopie, fie pentru hipermetropie, vom ajunge sa avem nevoie de corectie atat pentru VEDERE LA DISTANTA, cat si pentru VEDERE APROAPE. La fel ca si Chuck Norris, vom avea nevoie de lentile progresive.
ADITIA (ADD) este ceea ce adaugam peste prescriptia existenta, pana la instalarea presbiopiei. Are intotdeauna valoare pozitiva (+) si reprezinta corectia pentru vedere de aproape.
Ne poti suna sau scrie oricand doresti sa traducem impreuna prescriptia ta de ochelari!
La buna vedere!
Tribul tau de ochelaristi. Visionfix.
Daca esti ochelarist profesionist, vei vedea ca nu e asa de greu! Daca esti la primii ochelari, ne poti suna pentru indicatii suplimentare la 0746098091 si 0727722669.
Iti configurezi lentilele dorite/necesare numai daca alegi o rama de ochelari si selectezi butonul "configurator lentile" din pagina produsului.
Astfel, vei fi directionat automat in zona configuratorului de lentile.
Atentie!! Preturile din configurator pentru lentilele de ochelari includ ambele lentile ale ochelarilor (nu pentru una singura). Mereu! :)
Calculul configuratiei ochelarilor: rama + lentile se va afisa in fereastra de calcul pret.
Pentru a-ti configura lentilele, vei parcurge 4 pasi:
Primul pas, "tip lentile", se refera la tipul lentilei care te ajuta sa iti corectezi vederea:
Vezi si pagina: Ce fel de lentile aleg pentru ochelarii mei?
Indiciu;) oricand, pe parcursul configurarii, te poti intoarce la pasul anterior prin apasarea butonului "pasul anterior" sau poti reseta configuratorul cu comanda "reseteaza".
Dupa selectia optiunii dorite (ex. mai sus, selectie, "distanta sau aproape"), trecerea la urmatorul pas se realizeaza accesand butonul "continua".
Pasul 2. Prescriptia sau reteta de ochelari.
Desi aici pare ca lucrurile se complica, adu-ti aminte ca ne poti suna oricand pentru ajutor.
Ai trei variante la aceasta sectiune:
Atentie!! Configurarea lentilelor selectand optiunile 2 sau 3 nu garanteaza pretul final al lentilelor. Doar dupa ce vom confirma cu tine dioptriile conform prescriptiei tale vom lua cea mai buna decizie pentru un design optim, atat din punct de vedere estetic, cat si adaptat ramei alese de tine.
Daca ai platit deja configuratia si te-ai razgandit sau ai platit prea mult, te vom contacta inainte sa validam transferul sumelor.
(Pentru mai multe detalii despre prescriptia ochelarilor, te rugam sa accesezi pagina "Prescriptia mea de ochelari nu e in chineza")
Pasul 3. Grosime lentile.
Grosimea lentilelor conteza pentru dioptrii peste 2 ("+" sau "-", sfera sau cilindru)
Indicele de refractie influenteaza grosimea lentilei, dar si calitatea ei. Standard, plecam de la o valoare de 1.5, iar cu cat indicele de refractie este mai mare: 1.6 (25% mai subtire), 1.67 (40% mai subtire), 1.74 (55% mai subtire), cu atat lentila va deveni mai subtire.
Indicele de refractie ideal este 1.6, pentru ca acest tip de lentila va avea proprietati de reflexie asemanatoare ochiului uman.
Cu toate acestea, indicele de refractie nu inseamna totul in obtinerea unor lentile optime. Optimizarea lentilelor se realizeaza luand in calcul mai multi factori, dintre care cei mai importanti sunt: forma si dimensiunile ramei si valoarea dioptriilor. Lentilele obtinute astfel sunt lentile la comanda, produse special pentru tine.
Pasul 4. Filtre
That's tha fun part! Aici iti poti personaliza lentilele pentru a-ti proteja ochii in functie de modul in care folosesti ochelarii.
Atentie!!
Filtrul de protectie pentru lumina albastra emisa de dispozitivele electronice te protejeaza in proportie de 30% in fata efectelor nocive ale luminii albastre asupra organismului, indiferent de marca de lentile.
Pentru protectie suplimentara, redu luminozitatea ecranelor (modul noapte) oricand utilizezi dispozitivul, evita sa privesti ecrane cu o ora inainte de culcare si pastreaza o distanta de minimum 40 cm fata de ecranele telefoanelor mobile si de minimum 3 m fata de televizor.
Standard, vom colora lentilele 50%. Lentilele colorate se pot colora intre 5% si 75% sau degrade (de la 5% la 75%). Daca doresti alt procent de colorare, te rugam sa notezi in comanda procentul sau modul: normal sau degrade.
Pentru lentile colorate, selectia oricarei culori (ex. roz) va genera doar o singura optiune de oglindire, adica oglinda argintie. Daca nu selectezi nicio culoare, optiunile de oglindire vor fi mai diverse.
Lentilele heliomate sau fotocromatice sunt foarte practice pentru activitati diverse atat in interior, cat si in exterior. In functie de gradul de luminozitate, colorarea este graduala si mai rapida la exterior (intre 2 si 4 minute de la expunere), in timp ce deschiderea unei lentile fotocromatice se produce mai lent la interior (intre 4 si 6 minute).
Filtrul de polarizare este recomadat pentru orice fel de lentila colorata, pentru ca atenueaza efectul de stralucire al suprafetelor cu capacitate mare de reflexie (inclusiv farurile masinilor pe timp de noapte).
Ne poti suna sau scrie oricand ai vreo nelamurire legata de modul in care doresti sa iti configurezi lentilele preferate!
La buna vedere!
Tribul tau de ochelaristi. Visionfix.
Prima si prima data trebuie sa stii ca membrii echipei Visionfix sunt ochelaristi profesionisti (purtam ochelari de vreo 30 de ani), asa ca marcile de lentile disponibile pe site-ul visionfix.ro au fost testate cu ochii nostrii.
Sfat universal: orice lentila de ochelari se spala cu apa calduta si sapun, se clateste sub jet de apa si se sterge cu laveta. In cazul in care doresti sa degresezi lentilele, poti utiliza solutie de acetona din cand in cand.
Lentilele moderne pentru ochelari sunt de fapt niste piese de plastic (sticla organica) care directioneaza controlat lumina catre ochii nostri.
Producatorii de la care achizitionam lentile sunt Zeiss (produse in Ungaria), Essilor (Franta, Germani, Polonia, Portugalia) , MR Lenses (Serbia, Japonia), Rhein (Romania) si Mediq (Romania).
E bine de stiut ca orice producator este obligat sa respecte reguli stricte de calitate pentru a obtine certficari europene de punere pe piata a dispozitivelor medicale cum sunt lentilele cu dioptrii (clasa I de risc, adica rism mic).
Tipul de plastic si proprietatile specifice materialelor plastice din care sunt realizate lentilele sunt importante, insa cele mai importante in stabilirea calitatii unei lentile sunt tratamentele aplicate materialului de baza.
O pereche de ochelari ideali se simt asa:
Actvitatile pentru care folosim ochelarii, raportat la modul de viata si viciul de refactie pe care dorim sa il corectam, vor determina ce fel de tratamente aplicam lentilelor.
Sunt mai multe tipuri de material plastic de baza (CR39, policarbonat, trivex, Hi-index poly) si o varietate de tratamente (coating) care se pot aplica lentilelor prin procesul de fabricatie.
Lentilele din sticla (sticla minerala) sunt depasite tehnologic pentru ca se sparg usor si sunt mai grele decat lentilele din plastic. Dar se zgarie mai greu decat orice tip de plastic. Daca doriti astfel de lentile, va rugam sa ne contactati.
Orice interventie asupra lentilelor (tratamente si optimizare), excluzand taierea si montarea pe rama ochelarilor, se realizeaza in laboratoare specializate si nu in magazinele de optica obisnuite.
Atentie!! Preturile din configurator pentru lentilele de ochelari din site includ ambele lentile (nu una singura), amandoua avand aceleasi caracteristici. Mereu! :)
Orice configuratie de lentile cumparata de pe visionfix.ro va beneficia de urmatoarele tratamente esentiale:
Filtre suplimentare
Configuratorul de lentile (vezi pagina: Cum comand ochelari de vedere pe visionfix.ro?) permite personalizarea lentilelor cu tratamente suplimentare, in functie de conditiile de utilizare ale ochelarilor.
Orice lentila cu un index de grosime de peste (si inclusiv) 1.6 din configuratorul de lentile de pe site-ul visionfix.ro beneficiaza de filtru UV.
Pentru protectie suplimentara, redu luminozitatea ecranelor (modul noapte) oricand utilizezi dispozitivul, evita sa privesti ecrane cu o ora inainte de culcare si pastreza o distanta de minimum 40 cm fata de ecranele telefonaelor mobile si de minimum 3 m fata de televizor.
Pentru lentile colorate - standard, vom colora lentilele 50%. Lentilele colorate se pot colora intre 5% si 75% sau degrade (de la 5% la 75%). Daca doresti alt procent de colorare, te rugam sa notezi in comanda procentul sau modul: normal sau degrade.
Pentru orice alte informatii, echipa Visionfix este gata sa-ti raspunda la telefon sau prin e-mail.
La buna vedere!
Tribul tau de ochelaristi. Visionfix.
Ramele de ochelari de vedere si ochelarii de soare, fara comanda de lentile cu dioptrii, prezentati sunt in mod normal disponibili pe stoc cu livrare in 48 de ore.
Daca ramele comandate nu sunt disponibile, vei fi contactat in maximum 24 de ore pentru a va returna contravaloarea fara niciun cost suplimentar.
Tribul tau de ochelaristi. Visionfix
Ochelarii cu prescriptie si lentilele de contact Miru vor fi livrate in functie de tipul comenzii, intre 5 si 10 zile lucratoare.
Ochelarii cu prescriptie comandati in "Configuratorul de lentile" presupun producerea personalizata a lentilelor, conform prescriptiei.
In cazul oricarei comenzi de lentile pentru ochelari sau lentile de contact, vei fi contactat telefonic sau pe e-mail pentru confirmare dioptrii si solicitare de alte informatii care ne vor ajuta sa-ti trimitem ochelarii potriviti.
Tribul tau de ochelaristi. Visionfix
Chestiuni legale (in loc de Termeni si Conditii)
Drepturile de autor asupra intregului continut apartin in totalitate BARI LUYS SRL, iar orice folosire sau copiere a continutului website-ului este strict interzisa fara acordul scris din partea:
BARI LUYS S.R.L.
Detinator autorizat al domeniului: www.visionfix.ro
Adresa sediu social: Strada Avionului, Nr. 52-70 Bloc H SC 1 Et 6 Ap 31 Sector 1, cod postal 014336, Bucuresti.
Cod Inregistrare Fiscala: 37871747
Numar autorizatie Oficiul National Registrul Comertului: J40/10909/30.06.2017
Aviz de functionare emis de Agentia Nationala a Medicamentului si a Dispozitivelor Medicale Nr. 5631 din 26.11.2018
Folosirea website-ului visionfix.ro implica acceptarea termenilor si conditiilor de mai jos. Recomandam citirea cu atentie a acestora.
BARI LUYS S.R.L isi asuma dreptul de a modifica aceste prevederi fara nicio notificare. Cea mai recenta versiune poate fi gasita accesand aceasta pagina, numita „Chestiuni legale”.
BARI LUYS S.R.L. poate revizui acest document oricand, prin actualizarea acestei pagini.
BARI LUY S.R.L. garanteaza utilizatorilor acces limitat, in interes personal (efectuarea de comenzi online, informare), pe website-ul visionfix.ro si nu le confera dreptul de a descarca, de a modifica ori reproduce, partial sau integral, continutul website-ului, de a copia, de a vinde/revinde site-ul sau de a-l exploata in orice alta maniera, in scopuri comerciale sau contrare intereselor companiei BARI LUYS S.R.L.., fara acordul prealabil scris al acesteia.
Prin utilizarea site-ului, va angajati sa respectati termenii si conditiile contractuale la distanta, asa cum le denumeste legislatia in vigoare din Romania prin Ordonanta de urgenta nr. 34/2014 din 04/06/2014 privind drepturile consumatorilor in cadrul contractelor incheiate cu profesionistii.
Va recomandam sa vizitati periodic pagina „Chestiuni legale”, deoarece acest document va obliga legal. Folosirea in continuare a serviciilor website-ului visionfix.ro reprezinta acceptarea modificarilor aduse prezentului contract.
Politica de confidentialitate
Depunem toate eforturile pentru a pastra confidentialitatea datelor dumneavoastra. Pentru mai multe detalii, va rugam sa consultati sectiunea Protectia datelor (GDPR) de la categoria Info, din pagina principala a website-ului visionfix.ro.
Drepturile si obligatiile consumatorului in cazul contractelor la distanta, conform Ordonantei de urgenta nr. 34/2014 din 04/06/2014, Art. 8 - Conditii de forma pentru contractele la distanta:
*disponibil integral la http://www.anpc.gov.ro/anpcftp/legislatie/oug_34_140616.pdf
(1) In cazul contractelor la distanta, profesionistul transmite informatiile prevazute la art. 6 alin. (1) sau pune la dispozitia consumatorului respectivele informatii intr-un mod adecvat mijlocului de comunicare la distanta utilizat, folosind un limbaj simplu si inteligibil. In masura in care respectiva informatie este prezentata pe un suport durabil, aceasta trebuie sa fie lizibila.
(2) Daca un contract la distanta care urmeaza sa fie incheiat prin mijloace electronice obliga consumatorul sa plateasca, profesionistul aduce la cunostinta consumatorului de o maniera clara si foarte vizibila, in mod direct, inainte ca acesta sa faca comanda, informatiile prevazute la art. 6 alin. (1) lit. a), e), o) si p). Profesionistul se asigura ca, atunci cand consumatorul face comanda, acesta din urma recunoaste in mod explicit ca aceasta comanda implica o obligatie de a plati. Daca pentru a face comanda este necesar sa se activeze un buton sau o functie similara, butonul sau functia similara este etichetat/a de o maniera lizibila, doar cu mentiunea „comanda ce implica o obligatie de plata” sau o formulare neambigua corespunzatoare, care sa indice ca a face comanda implica obligatia de a plati profesionistului. Daca profesionistul incalca prevederile prezentului alineat, consumatorul nu are nicio obligatie in temeiul contractului sau al comenzii.
(3) Site-urile comerciale indica clar si lizibil, cel mai tarziu la inceputul procesului de formulare a comenzii, daca se aplica vreo restrictie in ceea ce priveste livrarea si care sunt mijloacele de plata acceptate.
(4) In cazul in care contractul este incheiat printr-un mijloc de comunicare la distanta ce permite un spatiu sau un timp limitat pentru afisarea informatiei, profesionistul furnizeaza prin mijlocul de comunicare respectiv, inaintea incheierii contractului, cel putin informatiile precontractuale referitoare la principalele caracteristici ale produsului sau serviciului, identitatea profesionistului, pretul total, dreptul la retragere, durata contractului si, in cazul contractelor pe durata nedeterminata, modalitatile de incetare a contractului, prevazute la art. 6 alin. (1) lit. a), b), e), h) si o). Celelalte informatii mentionate la art. 6 alin. (1) sunt furnizate consumatorului de profesionist intr-un mod adecvat, in conformitate cu alin. (1) din prezentul articol.
(5) Fara a aduce atingere alin. (4), in cazul in care profesionistul apeleaza telefonic consumatorul in vederea incheierii unui contract la distanta, profesionistul isi declina identitatea la inceputul conversatiei cu consumatorul si, daca este cazul, declina identitatea persoanei in numele careia a efectuat apelul telefonic si specifica scopul comercial al apelului.
(6) In cazul in care urmeaza sa se incheie un contract la distanta prin intermediul telefonului, profesionistul trebuie sa confirme oferta consumatorului, al carui angajament incepe doar dupa ce acesta a semnat oferta sau dupa ce si-a trimis consimtamantul scris. Aceste confirmari trebuie facute pe un suport durabil.
(7) Profesionistul transmite consumatorului confirmarea incheierii contractului, pe un suport durabil, intr-un termen rezonabil din momentul incheierii contractului la distanta si cel tarziu la momentul livrarii produselor sau inainte de inceperea prestarii serviciului solicitat. Respectiva confirmare include: a) toate informatiile mentionate la art. 6 alin. (1), cu exceptia cazului in care profesionistul a transmis deja informatiile respective consumatorului, pe un suport durabil, inaintea incheierii contractului la distanta; b) acolo unde este cazul, confirmarea acordului prealabil expres al consumatorului si acordul in conformitate cu art. 16 lit. m).
(8) In cazul in care consumatorul doreste ca prestarea unor servicii sau furnizarea de apa, gaze naturale, energie electrica, atunci cand acestea nu sunt puse in vanzare intr-un volum limitat ori cantitate fixa, sau de energie termica sa inceapa in timpul perioadei de retragere de 14 zile, profesionistul solicita consumatorului sa faca o cerere expresa in acest sens.
(9) Momentul incheierii contractului la distanta il constituie momentul confirmarii, pe un suport durabil, de catre profesionist a acceptarii comenzii transmise de consumator.
(10) Prezentul articol nu aduce atingere dispozitiilor privind incheierea prin mijloace electronice a contractelor si comenzile prin internet, astfel cum sunt stabilite la art. 7 si 9 din Legea nr. 365/2002, republicata, cu modificarile ulterioare.
In atentia consumatorului: Imaginile si video-urile publicate pe website-ul visionfix.ro sunt cu titlu de exemplu, iar produsele livrate pot diferi de imaginile prezentate, in orice mod (culoare, accesorii, aspect etc.). Fotografiile si informatiile prezentate au caracter informativ.
Certificate de garantie si limitarea responsabilitatii
BARI LUYS SRL, in calitate de vanzator, in baza certificatelor emise de producator, acorda garantie conform legislatiei in vigoare pentru produsele achizitionate de Consumator.
Termenul de garantie este de 24 de luni de la data emiterii facturi fiscale, atat pentru ramele de ochelari, cat si pentru lentilele de corectie aeriene sau lentilele de contact achizitionate din optica online visionfix.ro.
Garantia este valabila pentru viciile de fabricatie si pentru defectele de montaj si isi pierde valabilitatea in cazul utilizarii necorespunzatoare a produselor si a uzurii fizice prin utilizare.
Garantia NU se aplica daca:
In cazul in care rama prezinta vicii de fabricatie sau probleme de natura tehnica din fabricatie, produsul trebuie returnat pentru o expertiza tehnica, impreuna cu ambalajul sau original si cu o descriere clara si inteligibila a problemei constatate.
La solicitarea garantiei este necesara prezentarea produsului defect in ambalajul sau original, impreuna cu accesoriile aferente, copie dupa factura fiscala si certificatele de garantie in original.
Service-ul pentru ramele de ochelari achizitionate din optica online visionfix.ro este GRATUIT.
Ansamblul rama ochelari plus lentile cu prescriptie (dioptrii) sunt considerate dispozitive medicale, clasa I (risc scazut), conform legislatiei din Romania. Comercializarea dispozitivelor medicale este supusa normelor legale stabilite de Ministerul Sanatatii prin organismul de reglementare ANMDM (Agentia Nationala a Medicamentului si a Dispozitivelor Medicale). Comercializarea acestor produse fara a detine autorizatie emisa de ANMDM este strict interzisa. Prevederile legale se aplica atat persoanelor juridice, cat si persoanelor fizice.
Lentilele de contact se supun acelorasi conditii. Aceste produse sunt conditionate de termene de valabilitate, astfel nu vom comercializa lentile de contact, indiferent de modul de purtare, cu minimum de 90 de zile inaintea termenului specificat pe ambalaj.
Important! Comanda ochelarilor cu prescriptie
Comanda ochelarilor cu prescriptie se realizeaza pe baza prescriptiei medicale intocmite de medicul specialist oftalmologie sau specialistului optometrist, completand online, in pagina de comanda, formularul tipizat din zona „Configurator lentile”. Va sfatuim sa consultati un medic oftalmologie sau un specialist optometrist pentru un consult complet pentru vicii de refractie cat mai curand inainte de a plasa comanda. Ultimul consult nu trebuie sa fie mai vechi de 6 luni.
Obiectivul nostru principal este acela de a va proteja sanatatea ochilor si a va oferi lentilele potrivite pentru corectarea viciilor de refractie. Astfel, asigurati-va ca formularul online pe care il completati cuprinde valori veridice pentru toate elementele de diagnostic cuprinse in reteta.
BARI LUYS S.R.L., prin visionfix.ro, nu isi asuma raspunderea pentru completarea gresita a formularului online, cu date de prescriptie eronate, care nu sunt in conformitate cu copia prescriptiei medicale anexata prin operatiunea de rasfoire sau upload (format Word, PDF sau JPEG) in campul dedicat, parafata si semnata de un medic specialist oftalmolog cu drept de libera practica avizat de Ministerul Sanatatii (cod parafa lizibil), sau de un optometrist calificat.
De asemenea, este responsabilitatea exclusiva a Consumatorului atunci cand valideaza o comanda de lentile cu prescriptie fara a anexa copia prescriptiei medicale.
Sa-ti traducem ce vezi pe prescriptia oftalmologica:
OD – ochi drept
OS – ochi stang
Sfera (S/SF/SPH/DSF) – indica „puterea” pe care trebuie sa o aiba lentila, masurata in dioptrii, pentru a putea corecta vederea. Aceste valori cresc din 0.25 în 0.25 si sunt precedate de „+” pentru hipermetropie sau de „-” in cazul miopiei.
Cilindru (CIL/CYL/ZYL) – aceste valori indica gradul si tipul de astigmatism: hipermetropic (valoarea precedata de „+”), miopic (valoarea precedata de „-“) sau mixt; valorile cresc din 0.25 in 0.25.
AX (A/AX/AXA/ACH) – valoarea este notata in grade (de la 0 la 180) si indica orientarea astigmatismului.
Distanta pupilara (DP, PD) – Reprezinta distanta dintre centrul pupilei ochiului drept si centrul pupilei ochiului stang si este importanta pentru executarea corecta a ochelarilor, prin pozitionarea lentilelor pe centrul pupilei, sporind eficienta in corectarea problemelor de vedere.
Raspunsurile si /sau informatiile oferite de noi sunt doar de natura educationala si informativa si nu pot fi considerate, in nicio situatie, ca fiind asimilate unor consultatii sau analize medicale de specialitate. BARI LUYS S.R.L., prin visionfix.ro, nu poate fi considerat responsabil pentru niciuna din problemele dumneavoastra de sanatate. In acelasti timp, BARI LUYS S.R.L., prin visionfix.ro, si toti colaboratorii sau clientii ale caror sfaturi se regasesc pe visionfix.ro nu pot fi considerati raspunzatori pentru niciun prejudiciu/pierdere.
Declarati in mod expres ca intelegeti si ca sunteti de acord cu faptul ca dumneavoastra, ca utilizator al website-ului visionfix.ro, nu sunteti influentat/a, cu rea intentie, sa luati decizii care va pot pune in pericol sanatatea sau viata, indiferent de modul in care intelegeti, interpretati sau utilizati informatiile furnizate de noi.
Dreptul de schimb si retur al ochelarilor cumparati prin visionfix.ro
Consumatorul are dreptul de a returna ramele de ochelari cu lentile fara prescriptie (dioptrii) achizitionate din magazinul online visionfix.ro, reprezentat de BARI LUYS S.R.L.
Misiunea noastra este aceea de va furniza servicii la standarde de inalta calitate si ceva in plus, fara a ne abate insă de la principiul bunului simt.
Astfel, Consumatorul poate solicita schimbul sau returul si rambursarea contravalorii ramelor de ochelari cu lentile fara prescriptie (dioptrii) achizitionate prin visionfix.ro fara a invoca vreun motiv îi termen de 14 zile calendaristice, numai in scris, la adresa de e-mail: living@visionfix.ro sau prin posta, la adresa societatii BARI LUYS SRL: Bucuresti, Strada Avionului, Nr. 52-70, Bloc H, Ap.31, Sector 1, cod postal 014336.
Consumatorul poate returna produsul (produsele) în termen de 14 zile numai daca este (sunt) in condiții perfecte, la fel si accesoriile si consumabilele aferente – adica sa nu prezinte sub nicio forma semne de uzura. Consumatorul este responsabil pentru diminuarea valorii produsului care rezulta din manipulari – altele decat cele necesare pentru determinarea naturii, calitatilor si functionarii produsului – care fac ca acesta sa nu mai poata fi vandut ca nou.
Va vom transmite, prin e-mail, confirmarea de primire a cererii de retragere in maximum 2 zile calendaristice.
Cheltuielile de transport, atat pentru schimb, cat si pentru retur, vor fi suportate de Consumator.
Putem amana rambursarea pana la data la care primim inapoi produsele, pentru a ne asigura ca atat acestea, cat si accesoriile si consumabilele aferente, sunt in conditii perfecte. Daca produsele sunt returnate intr-o stare in care nu mai pot fi vandute ca noi, BARY LUYS S.R.L le va reexpedia, pe cheltuiala clientului, fara a returna plata.
Rambursarea returului se va realiza in maximum 14 zile calendaristice de la primirea produselor. Consumatorul trebuie sa precizeze in scris contul bancar in care doreste sa primeasca contravaloarea returului.
Schimbul cu un alt produs similar se va realiza in limita stocului disponibil.
Numai in anumite situatii, care depind doar de decizia BARI LUYS S.R.L, se accepta returnarea ramelor de ochelari cu lentile fara prescriptie daca acestea au fost folosite o singura data sau prezinta mici urme de uzura. In astfel de cazuri, BARI LUYS S.R.L va face o analiza a produsului si va stabili valoarea care trebuie returnata Consumatorului. Aceasta va fi returnata ca si valoare compensatorie la o alta comanda depusa pe website.
Acest drept NU poate fi invocat in cazul urmatoarelor produse, conform legii:
Ochelari cu lentile de vedere cu prescriptie medicala (cu dioptrii) montate, deoarece acestea sunt executate dupa specificatiile Consumatorului, conform prescriptiei medicale anexate si reprezinta produse individualizate, unice.
Cu toate acestea, numai in anumite situatii, care depind doar de decizia BARI LUYS S.R.L, lentilele ochelarilor de vedere pot fi inlocuite in schimbul unei taxe suplimentare in valoare de minimum 150 lei per lentila si in functie de valoarea tipului de lentile preferat.
Pentru mai multe detalii va rugam sa consultati Ordonanta de urgenta nr. 34/2014 din 04/06/2014 privind drepturile consumatorilor in cadrul contractelor incheiate cu profesionistii, precum si pentru modificarea si completarea unor acte normative, disponibila mai jos:
http://www.anpc.gov.ro/anpcftp/legislatie/oug_34_140616.pdf
Model solicitare retragere
Prezentul formular se trimite inapoi completat doar daca doriti sa va retrageti din contract
...........................................................................................................
Catre BARI LUYS SRL,
Adresa postală: Bucuresti, Strada Avionului, Nr. 52-70, Bloc H, Ap.31, Sector 1, cod postal 014336
E-mail: living@visionfix.ro
Numar telefon: (+40) 746098091
Va informez prin prezenta cu privire la retragerea mea din contractul la distanta, comanda numarul .............. achizitionat din magazinul online visionfix.ro, referitoare la vanzarea ramelor de ochelari cu lentile fara prescriptie (dioptrii), model .......... .
Comandate la data ............ /primite la data de ........... .
Declar pe propria raspundere că sunt informat îi legatura cu prevederile legale in calitatea de consumator, stipulate in Ordonanta de urgenta nr. 34/2014 din 04/06/2014, iar datele cu caracter personal prezentate mai jos sunt veridice si sunt asociate cu contractul la distanta din care doresc sa ma retrag.
- Numele consumatorului ....................................... .
Limitarea responsabilitatii in privinta posibilelor disfunctionalitati tehnice in timpul navigarii si perfectarii achizitiilor in magazinul online visionfix.ro
Website-ul visionfix.ro este activ non-stop, cu exceptia perioadelor de mentenanta.
Plasarea comenzilor se poate realiza oricand, in limita stocului disponibil.
Serviciile sunt furnizate pe principiul perfectibilitatii. Ne straduim sa imbunatatim constant calitatea experientei consumatorilor pe toata durata vizitei pe website-ul visionfix.ro.
Utilizarea serviciilor website-ului visionfix.ro se face pe propria raspundere.
BARI LUYS S.R.L., prin visionfix.ro, nu ofera nici o garantie ca:
Orice eroare, blocaj tehnic sau inadvertenta de orice fel poate fi comunicata la adresa de e-mail: living@visionfix.ro.
Website-ul visionfix.ro este gazduit de serverele unui tert furnizor. BARI LUYS S.R.L. nu va putea fi facuta responsabila pentru eventualele erori aparute pe website, indiferent de motivele aparitiei lor. Acestea includ modificari ale site-ului, setari sau actualizari ale scripturilor programate. BARI LUYS.R.L. nu va putea fi facuta raspunzatoare pentru erorile aparute datorita folosirii anumitor browser-e pentru vizitarea website-ului visionfix.ro BARI LUYS S.R.L. nu raspunde de continutul, calitatea sau natura website-urilor la care se ajunge, prin legaturi, de pe site-ul visionfix.ro. Pentru respectivele website-uri, raspunderea integrala o poarta proprietarii website-urilor in cauza.
Orice material descărcat sau obtinut in alt fel prin utilizarea serviciilor puse la dispozitie de BARI LUYS S.R.L., prin visionfix.ro, se afla astfel la discretia si poate fi folosit doar pe riscul propriu. Veti fi singura persoana responsabila de eventualele distrugeri cauzate computerului de pe care accesati site-ul sau de pierderi de date ce pot rezulta din descarcarea acestui tip de continut.
Produsele, serviciile si politica preturilor acestora oferite de BARI LUYS S.R.L., prin website-ul visionfix.ro
BARI LUYS S.R.L., prin visionfix.ro, isi rezerva dreptul de a-si selecta clientii.
Produsele comercializate prin visionfix.ro sunt noi, in ambalajul original al producatorului, iar in momentul livrarii sunt insotite de factura fiscala si certificat de garantie, conform legislatiei in vigoare.
Cu exceptia lentilelor cu prescriptie care vor fi livrate deja montate pe rama aleasa conform specificatiilor comenzii si a prescriptiei medicale anexate, montajul lentilelor este inclus in pretul ansamblului rama plus lentile cu prescriptie (dioptrii).
Produsele si serviciile sunt oferite in conditiile respectarii prevederilor prezentului document si in limita stocului disponibil. Din acest motiv, BARI LUYS S.R.L., prin visionfix.ro, isi asuma dreptul de a nu onora o anumita comanda in cazul in care respectivul produs nu se mai regaseste in oferta curenta a importatorului.
Preturile prezentate includ Taxa pe Valoare Adaugata (TVA):
In cazul in care aveti probleme legate de o comanda ce nu pot fi rezolvate prin e-mail, contactati-ne la numarul de telefon cu tarif normal disponibil pe website, respectiv (+40) 746098091.
Adaosul comercial practicat de BARI LUYS S.R.L., prin visionfix.ro, variaza intre 0 si 1000%.
Plata produselor
Plata produselor comandate de pe website-ul visionfix.ro se poate efectua la livrarea produselor de catre curier (ramburs) sau in avans, prin card bancar. In cazul platii in avans, livrarea va fi efectuata numai dupa validarea comenzii si confirmarea transferului de valoare in contul BARI LUYS S.R.L. Produsele comandate trebuie achitate integral; in caz contrar, nu se va efectua livrarea. Exceptie fac produsele achizitionate in rate. Comenzile plasate pe wesite-ul visionfix.ro si achitate cu cardul sunt procesate de catre platforma de plati mobilPay, prin Netopia Payments S.R.L., in numele BARY LUYS S.R.L.
Livrarea produselor
Livrarea produselor se va face oriunde in tara (Romania), prin intermediul unor firme de curierat rapid, si este GRATUITA.
Termenul de livrare al produselor sau comenzilor este cuprins intre 24 de ore si 10 zile lucratoare. Pentru a vedea in cat timp ajunge un produs la dumneavoastra, verificati termenul de livrare in pagina produsului respectiv. BARI LUYS S.R.L., prin visionfix.ro, isi rezerva dreptul sa efectueze confirmarea comenzilor inainte de onorarea lor, prin contactarea clientilor. In cazul in care clientul nu este gasit la adresa mentionata, el va fi contactat telefonic de catre firma de curierat.
Receptia produselor reprezinta acceptul clientului ca produsele au ajuns in stare buna. Factura constituie contractul de vanzare/cumparare conform legislatiei romanesti in vigoare. La semnarea facturii, clientul isi exprima acordul explicit cu privire la faptul ca a primit produsul (produsele) care este (sunt) conform/e cu comanda si cu nevoile acestuia.
BARI LUYS S.R.L., prin visionfix.ro, isi rezerva dreptul sa intarzie sau sa anuleze livrari ale produselor comandate daca acestea nu pot fi onorate din motive independente de BARI LUYS S.R.L., care includ: incendii, explozii, inundatii, epidemii, greve, actiuni guvernamentale, razboaie, acte de terorism, proteste, rascoale, tulburari civile sau alte impedimente de forta majora, conform uzantelor legii romanesti. Valoarea maxima a daunelor ce pot fi platite de BARY LUYS S.R.L. fata de orice client in cazul nelivrarii sau a livrarii necorespunzatoare este valoarea sumei incasate BARI LUYS S.R.L. de la acest client.
La buna vedere :)
Echipa Visionfix
Politica de protectie a datelor (GDPR)
Informare asupra datelor cu caracter personal prelucrate
Denumire firma: S.C. BARI LUYS S.R.L.
Adresa sediu social: Str. Avionului Nr.52-70, Bl.H, Sc.1, Et.6, Ap.31, Loc. Bucuresti, Sector 1
Numar Registrul Comertului: J40/10909/30.06.2017
Cod Unic de Inregistrare: 37871747
Adresa de email: living@visiofix.ro
In calitate de autor, proprietar si administrator al site-ului, respecta confidentialitatea si securitatea prelucrarii datelor cu caracter personal ale fiecarei persoane care acceseaza site-ul web, in vederea accesarii contului de utilizator, abonarii la newsletter sau transmiterii de mesaje.
S.C. BARI LUYS S.R.L. incearca sa protejeze cat mai mult dreptul la intimitate si la imagine al utilizatorilor site-ului, in scopul de a le oferi o experienta online sigura, care sa nu le afecteze in mod negativ viata personala. In acest sens, depunem toate eforturile pentru a ne asigura ca informatiile care sunt introduse in sistem sunt utilizate numai in scopurile pe care le aveti in vedere. Suntem 100% anti-spam.
Prin vizitarea site-ului, inregistrarea contului si acceptarea prezentei Politici de confidentialitate, va exprimati acordul expres cu privire la colectarea si prelucrarea datelor cu caracter personal in propriul sistem informatic, atat manual, cat si automat, in conformitate cu prevederile Regulamentului nr. 679/2016 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE (Regulamentul general privind protectia datelor) RGPD sau GDPR. Daca nu sunteti de acord ca datele dumneavoastra sa fie prelucrate, aveti dreptul si libertatea de a nu crea contul de utilizator si de a nu accesa site-ul web.
ANSPDCP = Autoritatea Nationala de Supraveghere a Prelucrarii Datelor cu Caracter Personal;
Date cu caracter personal = orice informatii privind o persoana fizica identificata sau identificabila (persoana vizata); o persoana fizica identificabila este o persoana care poate fi identificata, direct sau indirect, in special prin referire la un element de identificare, cum ar fi un nume, un numar de identificare, date de localizare, un identificator online, sau la unul sau mai multe elemente specifice, proprii identitatii sale fizice, fiziologice, genetice, psihice, economice, culturale sau sociale;
Prelucrare = orice operatiune sau set de operatiuni efectuate asupra datelor cu caracter personal sau asupra seturilor de date cu caracter personal, cu sau fara utilizarea de mijloace automatizate, cum ar fi colectarea, inregistrarea, organizarea, structurarea, stocarea, adaptarea sau modificarea, extragerea, consultarea, utilizarea, divulgarea prin transmitere, diseminarea sau punerea la dispozitie in orice alt mod, alinierea sau combinarea, restrictionarea, stergerea sau distrugerea; restrictionarea prelucrarii inseamna marcarea datelor cu caracter personal stocate cu scopul de a limita prelucrarea viitoare a acestora;
Operator = persoana fizica sau juridica, autoritatea publica, agentia sau alt organism care, singur sau impreuna cu altele, stabileste scopurile si mijloacele de prelucrare a datelor cu caracter personal; atunci cand scopurile si mijloacele prelucrarii sunt stabilite prin dreptul Uniunii sau dreptul intern, operatorul sau criteriile specifice pentru desemnarea acestuia pot fi prevazute in dreptul Uniunii sau in dreptul intern;
Persoana imputernicita de operator = persoana fizica sau juridica, autoritatea publica, agentia sau alt organism care prelucreaza datele cu caracter personal in numele operatorului;
Destinatar = persoana fizica sau juridica, autoritatea publica, agentia sau alt organism careia (caruia) ii sunt divulgate datele cu caracter personal, indiferent daca este sau nu o parte terta. Cu toate acestea, autoritatile publice carora li se pot comunica date cu caracter personal in cadrul unei anumite anchete in conformitate cu dreptul Uniunii sau cu dreptul intern nu sunt considerate destinatari; prelucrarea acestor date de catre autoritatile publice respective respecta normele aplicabile in materie de protectie a datelor, in conformitate cu scopurile prelucrarii;
Consimtamant al persoanei vizate = orice manifestare de vointa libera, specifica, informata si lipsita de ambiguitate a persoanei vizate prin care aceasta accepta, printr-o declaratie sau printr-o actiune fara echivoc, ca datele cu caracter personal care o privesc sa fie prelucrate.
S.C. BARI LUYS S.R.L., in calitate de operator de date cu caracter personal, a implementat masurile tehnice si organizatorice pentru a asigura respectarea drepturilor utilizatorilor site-ului (persoane vizate conform Regulamentului nr. 679/2016, si anume:
Dreptul de acces = dreptul persoanei vizate de a obtine o confirmare din partea operatorului ca prelucreaza sau nu datele cu caracter personal care il privesc si, in caz afirmativ, acces la datele respective si la informatii privind modalitatea in care sunt prelucrate datele.
Dreptul la portabilitatea datelor = dreptul de a primi datele personale intr-un format structurat, utilizat in mod curent si care poate fi citit automat, si dreptul ca aceste date sa fie transmise direct altui operator, daca acest lucru este fezabil din punct de vedere tehnic.
Dreptul la opozitie = dreptul persoanei vizate de a se opune prelucrarii datelor personale, atunci cand prelucrarea este necesara pentru indeplinirea unei sarcini care serveste unui interes public sau cand are in vedere un interes legitim al operatorului. Atunci cand prelucrarea datelor cu caracter personal are drept scop marketingul direct, persoana vizata are cu precadere dreptul de a se opune prelucrarii in orice moment.
Dreptul la rectificare = dreptul la corectarea, fara intarzieri nejustificate, a datelor cu caracter personal inexacte stocate. Rectificarea trebuie comunicata fiecarui destinatar la care au fost transmise datele, cu exceptia cazului in care acest lucru se dovedeste imposibil sau presupune eforturi disproportionate (demonstrabile).
Dreptul la stergerea datelor (dreptul de a fi uitat) = dreptul persoanei vizate de a solicita sa ii fie sterse datele cu caracter personal, fara intarzieri nejustificate, in cazul in care se aplica unul dintre urmatoarele motive: acestea nu mai sunt necesare pentru indeplinirea scopurilor pentru care au fost colectate sau prelucrate; isi retrage consimtamantul si nu exista niciun alt temei juridic pentru prelucrare; se opune prelucrarii si nu exista motive legitime care sa prevaleze; datele cu caracter personal au fost prelucrate ilegal; datele cu caracter personal trebuie sterse pentru respectarea unei obligatii legale; datele cu caracter personal au fost colectate in legatura cu oferirea de servicii ale societatii informationale.
Dreptul la restrictionarea prelucrarii – poate fi exercitat in cazul in care persoana contesta exactitatea datelor, pe o perioada care permite verificarea corectitudinii datelor; prelucrarea este ilegala, iar persoana se opune stergerii datelor cu caracter personal, solicitand in schimb restrictionarea; in cazul in care operatorul nu mai are nevoie de datele cu caracter personal in scopul prelucrarii, dar persoana i le solicita pentru constatarea, exercitarea sau apararea unui drept in instanta; in cazul in care persoana s-a opus prelucrarii pentru intervalul de timp in care se verifica daca drepturile legitime ale operatorului prevaleaza asupra celor ale persoanei respective.
Colectarea si prelucrarea datelor cu caracter personal obtinute prin intermediul site-ului este realizata cu respectarea prevederilor Regulamentul nr. 679/2016. Pentru orice informari sau solicitari in baza dreptului persoanelor vizate conform GDPR, va puteti adresa la adresa de email specificata.
In momentul inregistrarii pe site, prin crearea unui cont, prin accesarea, ori prin activarea unor materiale promotionale sau publicitare, S.C. BARI LUYS S.R.L. va colecta date cu caracter personal de natura sa identifice o anumita persoana.
In unele zone ale site-ului, S.C. BARI LUYS S.R.L. va cere sa furnizati date personale, incluzand numele, prenumele, adresa, adresa de e-mail, numarul de telefon si alte informatii care va pot identifica. In alte zone ale site-ului, S.C. BARI LUYS S.R.L. colecteaza date cu caracter personal, cum ar fi: varsta, sexul, interesele dvs. Uneori sunt colectate o combinatie intre cele doua tipuri de date.
Crearea contului pe site si abonarea la serviciile si produsele noastre ne faciliteaza accesul la datele dumneavoastra cu caracter personal. S.C. BARI LUYS S.R.L. primeste, de asemenea, si inregistreaza pe serverele sale informatiile referitoare la adresa IP si informatiile cookie ale site-ului solicitat. Aveti optiunea de a seta browser-ul de internet astfel incat acesta sa respinga cookies. In acest caz, va exista insa un impact negativ asupra navigarii dumneavoastra pe site. Politica firmei noastre referitoare la cookie-uri poate fi consultata mai jos.
S.C. BARI LUYS S.R.L. utilizeaza comunicari de marketing direct: Lead Ads, notificari push web, push mobil. Prin accesarea si utilizarea site-ului va exprimati, in mod expres, acordul cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal in scop de marketing si primirea de comunicari de marketing direct, incluzand, dar fara a se limita la: Lead Ads, notificari web, notificari push mobil.
S.C. BARI LUYS S.R.L. utilizeaza informatiile stocate, datele cu caracter personal mentionate mai sus si furnizate de catre dumneavoastra la inregistrarea si activitatea desfasurata pe site-ul S.C. BARI LUYS S.R.L., cu scopul de a facilita accesul la site, de a imbunatati anumite produse si servicii, precum si a va informa referitor la ultimele produse de care sunteti interesati. Pentru utilizatorii abonati la newsletter si cei care au creat cont pe site, dar nu doresc sa mai primeasca informari pe adresa de email, este necesara trimiterea unui email la adresa de e-mail specificata, iar datele dumneavoastra vor fi sterse din sistem.
S.C. BARI LUYS S.R.L. nu va dezvalui datele cu caracter personal colectate prin intermediul site-ului, cu exceptia angajatilor si contractorilor carora aceste date le sunt necesare pentru a le procesa in numele S.C. BARI LUYS S.R.L. sau pentru a furniza servicii disponibile site-ului, sau in cazul in care obligatia de dezvaluire reprezinta o obligatie legala a S.C. BARI LUYS S.R.L. sau a angajatilor ori contractorilor acesteia.
S.C. BARI LUYS S.R.L. a implementat masurile organizatorice si de securitate necesare pentru protectia impotriva accesului neautorizat, a utilizarii, alterarii sau distrugerii datelor cu caracter personal conform prevederilor Regulamentului GDPR. S.C. BARI LUYS S.R.L., impreuna cu colaboratorii sai, si-a asumat responsabilitatea implementarii unor masuri tehnice si organizatorice corespunzatoare privind protectia confidentialitatii si securitatii datelor cu caracter personal. Totodata, S.C. BARI LUYS S.R.L.acorda acces la datele cu caracter personal angajatilor si colaboratorilor doar in conformitate cu scopul declarat al colectarii datelor. Toti angajatii, colaboratorii si furnizorii de servicii ai companiei S.C. BARI LUYS S.R.L. care intra in contact cu datele cu caracter personal trebuie sa actioneze in conformitate cu principiile prezentei politici de confidentialitate a datelor cu caracter personal si au semnat declaratii si acorduri de confidentialitate cu privire la aceste date.
S.C. BARI LUYS S.R.L. poate furniza datele cu caracter personal colectate de la dumneavoastra colaboratorilor sai cu care se afla in relatii de parteneriat in temeiul acordurilor de confidentialitate incheiate cu acesta si numai in scopurile mentionate in cuprinsul prezentei Politici, dupa cum urmeaza: furnizori servicii de curierat, furnizori servicii de marketing, furnizori servicii de plata/ bancare, furnizori realizare, intretinere si gazduire site.
Echipamentele de tip servere pe care este gazduit site-ul prin intermediul carora sunt colectate date cu caracter personal este protejat atat la accesul fizic, cat si la accesul de distanta, fiind instalat in locatie EU Romania si Germania si supus periodic unui audit de securitate.
Datele cu caracter personal ale utilizatorilor site-ului sunt retinute pe o perioada de 2 ani de la momentul colectarii/ prelucrarii, care este reprezentat de ultima accesare a site-ului.
Daca va considera ca este necesara o schimbare a regulilor de confidentialitate, S.C. BARI LUYS S.R.L. va publica respectivele modificari in aceasta pagina, pentru a va informa cu privire la tipurile de date care sunt colectate si modul in care sunt utilizate. Daca aveti intrebari cu privire la politica de confidentialitate, va rugam sa ne scrieti pe e-mail, la adresa: living@visiofix.ro
In situatia in care considerati ca drepturile dumneavoastra prevazute in Regulamentul nr. 679/2016 au fost incalcate, aveti posibilitatea de a va adresa, prin depunerea unei plangeri, Autoritatii Nationale de Supraveghere a Prelucrarii Datelor cu Caracter Personal, respectiv ANSPDCP.
Datele de contact ale ANSPDCP sunt urmatoarele:
Adresa: B-dul G-ral. Gheorghe Magheru 28-30 Sector 1, cod postal 010336 Bucuresti, Romania
Telefon: +40.318.059.211 / +40.318.059.212
Fax: +40.318.059.602
Email: anspdcp@dataprotection.ro
Pagina de internet: www.dataprotection.ro
Ce este un cookie?
Un Internet Cookie (termen cunoscut si ca browser cookie sau HTTP cookie sau pur si simplu cookie) este un fisier de mici dimensiuni, format din litere si numere, care va fi stocat pe computerul, terminalul mobil sau alte echipamente ale unui utilizator de pe care se acceseaza Internetul. Cookie-ul este instalat prin solicitara emisa de catre un web-server unui browser (ex: Internet Explorer, Chrome) si este complet pasiv (nu contine programe software, virusi sau spyware si nu poate accesa informatiile de pe hard drive-ul utilizatorului).
Un cookie este format din 2 parti: numele si continutul sau valoarea cookie-ului. Mai mult, durata de existenta a unui cookie este determinata; tehnic, doar webserver-ul care a trimis cookie-ul il poate accesa din nou in momentul in care un utilizator se intoarce pe website-ul asociat webserver-ului respectiv.
Cookie-urile in sine nu solicita informatii cu caracter personal pentru a putea fi utilizate si, in cele mai multe cazuri, nu identifica personal utilizatorii de internet.
Cookie-urile de sesiune sunt stocate temporar in dosarul de cookie-uri al browser-ului web pentru ca acesta sa le memoreze pana cand utilizatorul iese de pe web-site-ul respectiv sau inchide fereastra browser-ului ( ex: in momentul logarii/delogarii pe un cont de webmail sau pe retele de socializare).
Cookie-urile permanente sunt stocate pe hard-drive-ul unui computer sau echipament (si in general depinde de durata de viata prestabilita pentru cookie). Cookie-urile persistente le includ si pe cele plasate de un alt website decat cel pe care il viziteaza utilizatorul la momentul respectiv si sunt cunoscute sub numele de third party cookies (cookie-uri plasate de terti) – acestea pot fi folosite in mod anonim pentru a memora interesele unui utilizator, astfel incat acestuia sa-i fie livrata publicitate cat mai relevanta pentru el.
Care sunt avantajele cookie-urilor?
Un cookie contine informatii care fac legatura intre un web-browser (utilizatorul) si un web-server anume (website-ul). Daca un browser acceseaza acel web-server din nou, acesta poate citi informatia deja stocata si reactiona in consecinta. Cookie-urile le asigura user-ilor o experienta placuta de navigare si sustin eforturile multor website-uri de a oferi servicii confortabile utilizatorillor: ex. preferintele in materie de confidentialitate online, optiunile privind limba site-ului, cosuri de cumparaturi sau publicitate relevanta.
Care este durata de viata a unui cookie?
Cookie-urile sunt administrate de webserver-e. Durata de viata a unui cookie poate varia semnificativ, in functie de scopul pentru care este plasat. Unele cookie-uri sunt folosite exclusiv pentru o singura sesiune (cookie-uri de sesiune) si nu mai sunt retinute odata ce utilizatorul a parasit website-ul, in timp ce altele sunt retinute si refolosite de fiecare data cand utilizatorul revine pe acel website (cookie-uri permanente). Cu toate aceste, cookie-urile pot fi sterse de un utilizator in orice moment prin intermediul setarilor browser-ului.
Cum sunt folosite cookie-urile de catre website-ul visionfix.ro?
O vizita pe acest site poate plasa urmatoarele categorii de cookie-uri:
Cookie-uri de performanta a site-ului
Cookie-uri de analiza a vizitatorilor
Cookie-uri pentru geotargetting
Cookie-uri de inregistrare
Cookie-uri pentru publicitate.
Cookie-uri pentru publicitate. Aceste cookie-uri pot proveni de la terti.
Cookie-uri pentru analiza vizitatorilor. De fiecare data cand un utilizator viziteaza acest site, softul de analytics furnizat de o terta parte genereaza un cookie de analiza a utilizatorului. Acest cookie ne spune daca ati mai vizitat acest site pana acum. Browser-ul ne va spune daca aveti acest cookie, iar daca nu, vom genera unul. Acesta permite monitorizarea utilizatorilor unici care ne viziteaza si cat de des o fac. Atat timp cat nu sunteti inregistrat pe acest site, acest cookie nu poate fi folosit pentru a identifica persoanele fizice, fiind utilizat doar in scop statistic. Daca sunteti inregistrat, putem sti, de asemenea, detaliile pe care ni le-ati furnizat, cum ar fi adresa de e-mail si username-ul, acestea fiind supuse confidentialitatii si prevederilor din Termeni si Conditii, Politica de confidentialitate, precum si prevederile legislatiei in vigoare cu privire la protejarea datelor cu caracter personal.
Cookie-uri pentru geotargetting. Aceste cookie-uri sunt utilizate de catre un soft care stabileste din ce tara proveniti. Este complet anonim si este folosit doar pentru a tinti continutul chiar si atunci cand sunteti pe pagina noastra in limba romana sau in alta limba si primiti aceeasi reclama.
Cookie-uri pentru inregistrare. Atunci cand va inregistrati pe acest site, generam un cookie care ne anunta daca sunteti inregistrat sau nu. Serverele noastre folosesc aceste cookie-uri pentru a ne arata contul cu care sunteti ingregistrat si daca aveti permisiunea pentru un serviciu anume. De asemenea, ne permite sa asociem orice comentariu pe care il postati pe site-ul nostru cu username-ul dumneavoastra. Daca nu ati selectat pastreaza-ma inregistrat, acest cookie se va sterge automat cand veti inchide browser-ul sau calculatorul.
Cookie-uri pentru publicitate. Aceste cookie-uri ne permit sa aflam daca ati vizualizat sau nu o reclama online, care este tipul acesteia si cat timp a trecut de cand ati vazut mesajul publicitar. Le folosim si pentru a targeta publicitatea online. Putem folosi, de asemenea, cookie-uri apartinand unei terte parti, pentu o mai buna targetare a publicitatii – pentru a arata, de exemplu, reclame despre vacante daca utilizatorul a vizitat recent un articol pe un site despre vacante. Aceste cookie-uri sunt anonime, le stocheaza informatii despre continutul vizualizat, nu despre utilizatori. De asemenea, setam cookie-uri anonime si prin alte site-uri pe care avem publicitate. Primindu-le, astfel, le putem folosi pentru a va recunoaste ca vizitator al acelui site daca ulterior veti vizita site-ul nostru, va vom putea livra publicitatea bazata pe aceasta informatie.
Ce tip de informatii sunt stocate si accesate prin intermediul cookie-urilor?
Cookie-urile pastreaza informatii intr-un fisier text de mici dimensiuni care permit unui website sa recunoasca un browser. Webserver-ul va recunoaste browser-ul pana cand cookie-ul expira sau este sters. Cookie-ul stocheaza informatii importante care imbunatatesc experienta de navigare pe Internet ( ex: setarile limbii in care se doreste accesarea unui site; pastrarea unui user logat in contul de webmail; securitatea online banking; pastrarea produselor in cosul de cumparaturi).
De ce sunt cookie-urile importante pentru Internet?
Cookie-urile reprezinta punctul central al functionarii eficiente a Internetului, ajutand la generarea unei experiente de navigare prietenoase si adaptata preferintelor si intereselor fiecarui utilizator. Refuzarea sau dezactivarea cookie-urilor poate face unele site-uri imposibil de folosit. Refuzarea sau dezactivarea lor nu inseamna ca nu veti mai primi publicitate online, ci doar ca aceasta nu va mai putea tine cont de preferintele si interesele dumneavoastra, evidentiate prin comportamentul de navigare.
Exemple de intrebuintari importante ale cookie-urilor (care nu necesita autentificarea unui utilizator prin intermediul unui cont):
* Continut si servicii adaptate preferintelor utilizatorului – categorii de stiri, vreme, sport, harti, servicii publice si guvernamentale, site-uri de entertainment si servicii de turism.
* Oferte adaptate intereselor utilizatorilor – retinerea parolelor, preferintele de limba (ex: afisarea rezultatelor cautarilor in limba Romana).
* Retinerea filtrelor de protectie a copiilor privind continutul pe Internet (optiuni family mode, functii de safe search).
* Limitarea frecventei de difuzare a reclamelor – limitarea numarului de afisari a unei reclame pentru un anumit utilizator pe un site.
* Furnizarea de publicitate mai relevanta pentru utilizator.
* Masurarea, optimizarea si caracteristicile de analytics, cum ar fi confirmarea unui anumit nivel de trafic pe un website, ce tip de continut este vizualizat si modul in care un utilizator ajunge pe un website (ex. prin motoare de cautare, direct, din alte website-uri etc).
* Website-urile deruleaza aceste analize a utilizarii lor pentru a imbunatati site-urile in beneficiul utilizatorilor.
Securitate si probleme legate de confidentialitate
Cookie-urile NU sunt virusi! Ele folosesc formate tip plain text. Nu sunt alcatuite din bucati de cod, asa ca nu pot fi executate, nici nu pot auto-rula. In consecinta, nu se pot duplica sau replica pe alte retele pentru a se rula sau replica din nou. Deoarece nu pot indeplini aceste functii, nu pot fi considerate virusi.
Cookie-urile pot fi totusi folosite in scopuri negative. Deoarece stocheaza informatii despre preferintele si istoricul de navigare ale utilizatorilor, atat pe un anume site, cat si pe mai multe site-uri, cookie-urile pot fi folosite ca o forma de Spyware. Multe produse anti-spyware sunt constiente de acest fapt si in mod constant marcheaza cookie-urile pentru a fi sterse in cadrul procedurilor de stergere/scanare anti-virus/anti-spyware. In general, browser-ele au integrate setari de confidentialitate care furnizeaza diferite nivele de acceptare a cookie-urilor, perioada de valabilitate si stergere automata dupa ce utilizatorul a vizitat un anumit site.
Alte aspecte de securitate legate de cookie-uri
Deoarece protectia identitatii este foarte valoroasa si reprezinta dreptul fiecarui utilizator de internet, este indicat sa se stie ce eventuale probleme pot crea cookie-urile. Pentru ca prin intermediul lor se transmit in mod constant, in ambele sensuri, informatii intre browser si website, daca un atacator sau persoana neautorizata intervine in parcursul de transmitere a datelor, informatiile continute de cookies pot fi interceptate. Desi foarte rar, acest lucru se poate intampla daca browser-ul se conecteaza la server folosind o retea necriptata (ex: o retea WiFi nesecurizata).
Alte atacuri bazate pe cookies implica setari gresite ale cookie-urilor pe servere. Daca un website nu solicita browser-ului sa foloseasca doar canale criptate, atacatorii pot folosi aceasta vulnerabilitate pentru a pacali browser-ele in a trimite informatii prin intermediul canalelor nesecurizate. Atacatorii utilizeaza apoi informatiile pentru a accesa neautorizat anumite site-uri. Este foarte important sa fiti atenti la alegerea metodei celei mai potrivite de protectie a informatiilor personale.
Sfaturi pentru o navigare sigura si responsabila, bazata pe cookies
Datorita flexibilitatii lor si a faptului ca majoritatea dintre cele mai mari si vizitate site-uri folosesc cookie-uri, acestea sunt aproape inevitabile.
Dezactivarea cookie-urilor nu va permite accesul utilizatorului pe site-urile cele mai raspandite si utilizate, printre care Youtube, Gmail, Yahoo si altele. Iata cateva sfaturi care va pot asigura ca navigati fara griji, insa cu ajutorul cookie-urilor:
* Particularizati-va setarile browser-ului in ceea ce priveste cookie-urile, pana ajungeti la un nivel de securitate al utilizarii lor pe care il considerati confortabil.
* Daca nu va deranjeaza cookie-urile si sunteti singura persoana care utilizeaza computerul, puteti seta termene lungi de expirare pentru stocarea istoricului de navigare si al datelor personale de acces.
* Daca impartiti accesul la calculator, puteti lua in considerare setarea browser-ului pentru a sterge datele individuale de navigare de fiecare data cand il inchideti. Aceasta este o varianta de a accesa site-urile care plaseaza cookie-uri si de a sterge orice informatie de vizitare la inchiderea sesiunii de navigare.
Instalati-va si updatati-va constant aplicatii anti-spyware. Multe dintre aceste aplicatii includ detectarea atacurilor pe site-uri. Astfel, impiedica browser-ul de la a accesa website-uri care ar putea sa exploateze vulnerabilitatile browser-ului sau sa descarce software periculos.
Asigurati-va ca aveti browserul mereu updatat. Multe dintre atacurile bazate pe cookies se realizeaza exploatand punctele slabe ale versiunilor vechi ale browserelor.
Cookie-urile sunt pretutindeni si nu pot fi evitate daca doriti sa va bucurati de acces pe cele mai bune si cele mai mari site-uri de pe Internet, locale sau internationale. Avand o intelegere clara a modului lor de operare si a beneficiilor pe care le aduc, puteti lua masurile necesare de securitate astel incat sa puteti naviga cu incredere pe internet.
Cum pot opri cookie-urile?
Dezactivarea si refuzul de a primi cookie-uri pot face anumite site-uri impracticabile sau dificil de vizitat si folosit. De asemenea, refuzul de a accepta cookie-uri nu inseamna ca nu veti mai primi/vedea publicitate online. Puteti seta din browser ca aceste cookie-uri sa nu mai fie acceptate sau puteti seta browser-ul sa accepte cookie-uri de la un site anume. Dar, de exemplu, daca nu sunteti inregistat folosind cookie-urile, nu veti putea lasa comentarii. Toate browser-ele moderne ofera posibilitatea de a schimba setarile cookie-urilor. Aceste setari se gasesc, de regula, in optiuni sau in meniul de preferinte al browser-ului dumneavoastra. Pentru a intelege aceste setari, urmatoarele link-uri pot fi folositoare, altfel puteti folosi optiunea ajutor a browser-ului pentru mai multe detalii.
Cookie settings in Internet Explorer, Cookie settings in Firefox, Cookie settings in Chrome, Cookie settings in Safari
Politica de cookie a firmei
Acest site utilizeaza cookie-uri
Legea stipuleaza ca putem stoca cookie-uri pe dispozitivul dumneavoastra, in cazul in care ele sunt strict necesare pentru operarea acestui site. Pentru toate celelalte tipuri de cookie-uri avem nevoie de permisiunea dumneavoastra.
Cookie-urile necesare ajuta la a face un site utilizabil prin activarea functiilor de baza, precum navigarea in pagina si accesul la zonele securizate de pe site. Site-ul nu poate functiona corespunzator fara aceste cookie-uri.
Cookie-urile de preferinta permit site-ului sa isi aminteasca informatii care se modifica dupa modul in care se comporta sau arata site-ul, precum limba dumneavoastra preferata sau regiunea in care va aflati.
Cookie-urile de statistica ii ajuta pe proprietarii site-ului sa inteleaga modul in care vizitatorii interactioneaza cu site-ul, prin colectarea si raportarea informatiilor in mod anonim.
Cookie-urile de marketing sunt utilizate pentru a-i urmari pe utilizatori de la un site la altul. Intentia este de a afisa anunturi relevante si antrenante pentru utilizatorii individuali.
Cookie-urile neclasificate sunt cookie-uri in curs de clasificare, impreuna cu furnizorii de cookie-uri individuale.
Ce este un cookie?
Un Internet Cookie (termen cunoscut si ca browser cookie sau HTTP cookie sau pur si simplu cookie) este un fisier de mici dimensiuni, format din litere si numere, care va fi stocat pe computerul, terminalul mobil sau alte echipamente ale unui utilizator de pe care se acceseaza Internetul. Cookie-ul este instalat prin solicitara emisa de catre un web-server unui browser (ex: Internet Explorer, Chrome) si este complet pasiv (nu contine programe software, virusi sau spyware si nu poate accesa informatiile de pe hard drive-ul utilizatorului).
Un cookie este format din 2 parti: numele si continutul sau valoarea cookie-ului. Mai mult, durata de existenta a unui cookie este determinata; tehnic, doar webserver-ul care a trimis cookie-ul il poate accesa din nou in momentul in care un utilizator se intoarce pe website-ul asociat webserver-ului respectiv.
Cookie-urile in sine nu solicita informatii cu caracter personal pentru a putea fi utilizate si, in cele mai multe cazuri, nu identifica personal utilizatorii de internet.
Cookie-urile de sesiune sunt stocate temporar in dosarul de cookie-uri al browser-ului web pentru ca acesta sa le memoreze pana cand utilizatorul iese de pe web-site-ul respectiv sau inchide fereastra browser-ului ( ex: in momentul logarii/delogarii pe un cont de webmail sau pe retele de socializare).
Cookie-urile permanente sunt stocate pe hard-drive-ul unui computer sau echipament (si in general depinde de durata de viata prestabilita pentru cookie). Cookie-urile persistente le includ si pe cele plasate de un alt website decat cel pe care il viziteaza utilizatorul la momentul respectiv si sunt cunoscute sub numele de third party cookies (cookie-uri plasate de terti) – acestea pot fi folosite in mod anonim pentru a memora interesele unui utilizator, astfel incat acestuia sa-i fie livrata publicitate cat mai relevanta pentru el.
Care sunt avantajele cookie-urilor?
Un cookie contine informatii care fac legatura intre un web-browser (utilizatorul) si un web-server anume (website-ul). Daca un browser acceseaza acel web-server din nou, acesta poate citi informatia deja stocata si reactiona in consecinta. Cookie-urile le asigura user-ilor o experienta placuta de navigare si sustin eforturile multor website-uri de a oferi servicii confortabile utilizatorillor: ex. preferintele in materie de confidentialitate online, optiunile privind limba site-ului, cosuri de cumparaturi sau publicitate relevanta.
Care este durata de viata a unui cookie?
Cookie-urile sunt administrate de webserver-e. Durata de viata a unui cookie poate varia semnificativ, in functie de scopul pentru care este plasat. Unele cookie-uri sunt folosite exclusiv pentru o singura sesiune (cookie-uri de sesiune) si nu mai sunt retinute odata ce utilizatorul a parasit website-ul, in timp ce altele sunt retinute si refolosite de fiecare data cand utilizatorul revine pe acel website (cookie-uri permanente). Cu toate aceste, cookie-urile pot fi sterse de un utilizator in orice moment prin intermediul setarilor browser-ului.
Cum sunt folosite cookie-urile de catre website-ul visionfix.ro?
O vizita pe acest site poate plasa urmatoarele categorii de cookie-uri:
Cookie-uri de performanta a site-ului
Cookie-uri de analiza a vizitatorilor
Cookie-uri pentru geotargetting
Cookie-uri de inregistrare
Cookie-uri pentru publicitate.
Cookie-uri pentru publicitate. Aceste cookie-uri pot proveni de la terti.
Cookie-uri pentru analiza vizitatorilor. De fiecare data cand un utilizator viziteaza acest site, softul de analytics furnizat de o terta parte genereaza un cookie de analiza a utilizatorului. Acest cookie ne spune daca ati mai vizitat acest site pana acum. Browser-ul ne va spune daca aveti acest cookie, iar daca nu, vom genera unul. Acesta permite monitorizarea utilizatorilor unici care ne viziteaza si cat de des o fac. Atat timp cat nu sunteti inregistrat pe acest site, acest cookie nu poate fi folosit pentru a identifica persoanele fizice, fiind utilizat doar in scop statistic. Daca sunteti inregistrat, putem sti, de asemenea, detaliile pe care ni le-ati furnizat, cum ar fi adresa de e-mail si username-ul, acestea fiind supuse confidentialitatii si prevederilor din Termeni si Conditii, Politica de confidentialitate, precum si prevederile legislatiei in vigoare cu privire la protejarea datelor cu caracter personal.
Cookie-uri pentru geotargetting. Aceste cookie-uri sunt utilizate de catre un soft care stabileste din ce tara proveniti. Este complet anonim si este folosit doar pentru a tinti continutul chiar si atunci cand sunteti pe pagina noastra in limba romana sau in alta limba si primiti aceeasi reclama.
Cookie-uri pentru inregistrare. Atunci cand va inregistrati pe acest site, generam un cookie care ne anunta daca sunteti inregistrat sau nu. Serverele noastre folosesc aceste cookie-uri pentru a ne arata contul cu care sunteti ingregistrat si daca aveti permisiunea pentru un serviciu anume. De asemenea, ne permite sa asociem orice comentariu pe care il postati pe site-ul nostru cu username-ul dumneavoastra. Daca nu ati selectat pastreaza-ma inregistrat, acest cookie se va sterge automat cand veti inchide browser-ul sau calculatorul.
Cookie-uri pentru publicitate. Aceste cookie-uri ne permit sa aflam daca ati vizualizat sau nu o reclama online, care este tipul acesteia si cat timp a trecut de cand ati vazut mesajul publicitar. Le folosim si pentru a targeta publicitatea online. Putem folosi, de asemenea, cookie-uri apartinand unei terte parti, pentu o mai buna targetare a publicitatii – pentru a arata, de exemplu, reclame despre vacante daca utilizatorul a vizitat recent un articol pe un site despre vacante. Aceste cookie-uri sunt anonime, le stocheaza informatii despre continutul vizualizat, nu despre utilizatori. De asemenea, setam cookie-uri anonime si prin alte site-uri pe care avem publicitate. Primindu-le, astfel, le putem folosi pentru a va recunoaste ca vizitator al acelui site daca ulterior veti vizita site-ul nostru, va vom putea livra publicitatea bazata pe aceasta informatie.
Ce tip de informatii sunt stocate si accesate prin intermediul cookie-urilor?
Cookie-urile pastreaza informatii intr-un fisier text de mici dimensiuni care permit unui website sa recunoasca un browser. Webserver-ul va recunoaste browser-ul pana cand cookie-ul expira sau este sters. Cookie-ul stocheaza informatii importante care imbunatatesc experienta de navigare pe Internet ( ex: setarile limbii in care se doreste accesarea unui site; pastrarea unui user logat in contul de webmail; securitatea online banking; pastrarea produselor in cosul de cumparaturi).
De ce sunt cookie-urile importante pentru Internet?
Cookie-urile reprezinta punctul central al functionarii eficiente a Internetului, ajutand la generarea unei experiente de navigare prietenoase si adaptata preferintelor si intereselor fiecarui utilizator. Refuzarea sau dezactivarea cookie-urilor poate face unele site-uri imposibil de folosit. Refuzarea sau dezactivarea lor nu inseamna ca nu veti mai primi publicitate online, ci doar ca aceasta nu va mai putea tine cont de preferintele si interesele dumneavoastra, evidentiate prin comportamentul de navigare.
Exemple de intrebuintari importante ale cookie-urilor (care nu necesita autentificarea unui utilizator prin intermediul unui cont):
* Continut si servicii adaptate preferintelor utilizatorului – categorii de stiri, vreme, sport, harti, servicii publice si guvernamentale, site-uri de entertainment si servicii de turism.
* Oferte adaptate intereselor utilizatorilor – retinerea parolelor, preferintele de limba (ex: afisarea rezultatelor cautarilor in limba Romana).
* Retinerea filtrelor de protectie a copiilor privind continutul pe Internet (optiuni family mode, functii de safe search).
* Limitarea frecventei de difuzare a reclamelor – limitarea numarului de afisari a unei reclame pentru un anumit utilizator pe un site.
* Furnizarea de publicitate mai relevanta pentru utilizator.
* Masurarea, optimizarea si caracteristicile de analytics, cum ar fi confirmarea unui anumit nivel de trafic pe un website, ce tip de continut este vizualizat si modul in care un utilizator ajunge pe un website (ex. prin motoare de cautare, direct, din alte website-uri etc).
* Website-urile deruleaza aceste analize a utilizarii lor pentru a imbunatati site-urile in beneficiul utilizatorilor.
Securitate si probleme legate de confidentialitate
Cookie-urile NU sunt virusi! Ele folosesc formate tip plain text. Nu sunt alcatuite din bucati de cod, asa ca nu pot fi executate, nici nu pot auto-rula. In consecinta, nu se pot duplica sau replica pe alte retele pentru a se rula sau replica din nou. Deoarece nu pot indeplini aceste functii, nu pot fi considerate virusi.
Cookie-urile pot fi totusi folosite in scopuri negative. Deoarece stocheaza informatii despre preferintele si istoricul de navigare ale utilizatorilor, atat pe un anume site, cat si pe mai multe site-uri, cookie-urile pot fi folosite ca o forma de Spyware. Multe produse anti-spyware sunt constiente de acest fapt si in mod constant marcheaza cookie-urile pentru a fi sterse in cadrul procedurilor de stergere/scanare anti-virus/anti-spyware. In general, browser-ele au integrate setari de confidentialitate care furnizeaza diferite nivele de acceptare a cookie-urilor, perioada de valabilitate si stergere automata dupa ce utilizatorul a vizitat un anumit site.
Alte aspecte de securitate legate de cookie-uri
Deoarece protectia identitatii este foarte valoroasa si reprezinta dreptul fiecarui utilizator de internet, este indicat sa se stie ce eventuale probleme pot crea cookie-urile. Pentru ca prin intermediul lor se transmit in mod constant, in ambele sensuri, informatii intre browser si website, daca un atacator sau persoana neautorizata intervine in parcursul de transmitere a datelor, informatiile continute de cookies pot fi interceptate. Desi foarte rar, acest lucru se poate intampla daca browser-ul se conecteaza la server folosind o retea necriptata (ex: o retea WiFi nesecurizata).
Alte atacuri bazate pe cookies implica setari gresite ale cookie-urilor pe servere. Daca un website nu solicita browser-ului sa foloseasca doar canale criptate, atacatorii pot folosi aceasta vulnerabilitate pentru a pacali browser-ele in a trimite informatii prin intermediul canalelor nesecurizate. Atacatorii utilizeaza apoi informatiile pentru a accesa neautorizat anumite site-uri. Este foarte important sa fiti atenti la alegerea metodei celei mai potrivite de protectie a informatiilor personale.
Sfaturi pentru o navigare sigura si responsabila, bazata pe cookies
Datorita flexibilitatii lor si a faptului ca majoritatea dintre cele mai mari si vizitate site-uri folosesc cookie-uri, acestea sunt aproape inevitabile.
Dezactivarea cookie-urilor nu va permite accesul utilizatorului pe site-urile cele mai raspandite si utilizate, printre care Youtube, Gmail, Yahoo si altele. Iata cateva sfaturi care va pot asigura ca navigati fara griji, insa cu ajutorul cookie-urilor:
* Particularizati-va setarile browser-ului in ceea ce priveste cookie-urile, pana ajungeti la un nivel de securitate al utilizarii lor pe care il considerati confortabil.
* Daca nu va deranjeaza cookie-urile si sunteti singura persoana care utilizeaza computerul, puteti seta termene lungi de expirare pentru stocarea istoricului de navigare si al datelor personale de acces.
* Daca impartiti accesul la calculator, puteti lua in considerare setarea browser-ului pentru a sterge datele individuale de navigare de fiecare data cand il inchideti. Aceasta este o varianta de a accesa site-urile care plaseaza cookie-uri si de a sterge orice informatie de vizitare la inchiderea sesiunii de navigare.
Instalati-va si updatati-va constant aplicatii anti-spyware. Multe dintre aceste aplicatii includ detectarea atacurilor pe site-uri. Astfel, impiedica browser-ul de la a accesa website-uri care ar putea sa exploateze vulnerabilitatile browser-ului sau sa descarce software periculos.
Asigurati-va ca aveti browserul mereu updatat. Multe dintre atacurile bazate pe cookies se realizeaza exploatand punctele slabe ale versiunilor vechi ale browserelor.
Cookie-urile sunt pretutindeni si nu pot fi evitate daca doriti sa va bucurati de acces pe cele mai bune si cele mai mari site-uri de pe Internet, locale sau internationale. Avand o intelegere clara a modului lor de operare si a beneficiilor pe care le aduc, puteti lua masurile necesare de securitate astel incat sa puteti naviga cu incredere pe internet.
Cum pot opri cookie-urile?
Dezactivarea si refuzul de a primi cookie-uri pot face anumite site-uri impracticabile sau dificil de vizitat si folosit. De asemenea, refuzul de a accepta cookie-uri nu inseamna ca nu veti mai primi/vedea publicitate online. Puteti seta din browser ca aceste cookie-uri sa nu mai fie acceptate sau puteti seta browser-ul sa accepte cookie-uri de la un site anume. Dar, de exemplu, daca nu sunteti inregistat folosind cookie-urile, nu veti putea lasa comentarii. Toate browser-ele moderne ofera posibilitatea de a schimba setarile cookie-urilor. Aceste setari se gasesc, de regula, in optiuni sau in meniul de preferinte al browser-ului dumneavoastra. Pentru a intelege aceste setari, urmatoarele link-uri pot fi folositoare, altfel puteti folosi optiunea ajutor a browser-ului pentru mai multe detalii.
Cookie settings in Internet Explorer, Cookie settings in Firefox, Cookie settings in Chrome, Cookie settings in Safari
Politica de cookie a firmei
Acest site utilizeaza cookie-uri
Legea stipuleaza ca putem stoca cookie-uri pe dispozitivul dumneavoastra, in cazul in care ele sunt strict necesare pentru operarea acestui site. Pentru toate celelalte tipuri de cookie-uri avem nevoie de permisiunea dumneavoastra.
Cookie-urile necesare ajuta la a face un site utilizabil prin activarea functiilor de baza, precum navigarea in pagina si accesul la zonele securizate de pe site. Site-ul nu poate functiona corespunzator fara aceste cookie-uri.
Cookie-urile de preferinta permit site-ului sa isi aminteasca informatii care se modifica dupa modul in care se comporta sau arata site-ul, precum limba dumneavoastra preferata sau regiunea in care va aflati.
Cookie-urile de statistica ii ajuta pe proprietarii site-ului sa inteleaga modul in care vizitatorii interactioneaza cu site-ul, prin colectarea si raportarea informatiilor in mod anonim.
Cookie-urile de marketing sunt utilizate pentru a-i urmari pe utilizatori de la un site la altul. Intentia este de a afisa anunturi relevante si antrenante pentru utilizatorii individuali.
Cookie-urile neclasificate sunt cookie-uri in curs de clasificare, impreuna cu furnizorii de cookie-uri individuale.
Pe scurt
In primul rand, iti garantam ca te afli pe un site administrat de oameni intregi la cap, care doresc sa iti asigure cele mai bune bune produse si servicii.
Produsele comercializate sunt originale si respecta normele de conformitate CE.
Chiar daca intentiile noastre sunt cele mai bune, s-ar putea sa descoperi ca unele rame de ochelari, lentile aeriene sau de contact si alte accesorii au defecte de fabricatie sau nu corespund standardelor de calitate la care te astepti. Perioada de garantie pentru orice produs comercializat de noi este de 24 de luni incepand cu ziua in care produsul ajunge la tine.
Nu intra sub incidenta garantiei uzura prin utilizare normala sau daunele accidentale (sau intentionate) rezultate ca urmare a manipularii necorespuzatoare a produselor.
In orice situatie, vom incerca sa gasim o solutie convenabila pentru tine!
Pe lung
BARI LUYS SRL, in calitate de vanzator, in baza certificatelor emise de producator, acorda garantie conform legislatiei in vigoare pentru produsele achizitionate de Consumator.
Termenul de garantie este de 24 de luni de la data emiterii facturii fiscale, atat pentru ramele de ochelari, cat si pentru lentilele de corectie aeriene sau lentilele de contact achizitionate din optica online visionfix.ro.
Garantia este valabila pentru viciile de fabricatie si pentru defectele de montaj si isi pierde valabilitatea in cazul utilizarii necorespunzatoare a produselor si a uzurii fizice prin utilizare.
Garantia NU se aplica daca:
* Rama/lentilele prezinta defectiuni aparute ca urmare a nerespectarii de catre cumparator a instructiunilor de utilizare din certificatul de garantie.
* Rama/lentilele prezinta distrugeri directe, indirecte sau accidentale.
* Ramele/lentilele au suferit deteriorari precum deformari, fisuri, rupturi, sparturi sau zgarieturi, care in mod evident sunt efectele unei intretineri necorespunzatoare.
In cazul in care rama prezinta vicii de fabricatie sau probleme de natura tehnica din fabricatie, produsul trebuie returnat pentru o expertiza tehnica, impreuna cu ambalajul sau original si cu o descriere clara si inteligibila a problemei constatate.
La solicitarea garantiei este necesara prezentarea produsului defect in ambalajul sau original, impreuna cu accesoriile aferente, copie dupa factura fiscala si certificatele de garantie in original.
Service-ul pentru ramele de ochelari achizitionate din optica online visionfix.ro este GRATUIT.
Ansamblul rama ochelari plus lentile cu prescriptie (dioptrii) sunt considerate dispozitive medicale, clasa I (risc scazut), conform legislatiei din Romania. Comercializarea dispozitivelor medicale este supusa normelor legale stabilite de Ministerul Sanatatii prin organismul de reglementare ANMDM (Agentia Nationala a Medicamentului si a Dispozitivelor Medicale). Comercializarea acestor produse fara detinerea unei autorizatii emise de ANMDM este strict interzisa. Prevederile legale se aplica atat persoanelor juridice, cat si persoanelor fizice.
Lentilele de contact se supun acelorasi conditii. Aceste produse sunt conditionate de termene de valabilitate, astfel nu vom comercializa lentile de contact, indiferent de modul de purtare, cu minimum de 90 de zile inaintea termenului specificat pe ambalaj.
Vigilență. Raportarea incidentelor datorate dispozitivelor medicale.
BARI LUYS S.R.L., detinator autorizat al domeniului visionfix.ro, comercializeaza dispozitive medicale clasa I prin Avizul de functionare emis de Agentia Nationala a Medicamentului si a Dispozitivelor Medicale Nr. 5631 din 26.11.2018.
Incidentul datorat dispozitivelor medicale se defineste a fi:
BARI LUYS S.R.L. este obligata prin lege să raporteze orice incident in 24 de ore la producător si ANMDM, impreuna cu analiza si raportul incidentului, urmand ca in cel mai scurt timp sa se ia masuri corective pana la retragerea lotului in cauza.
Consumatorul/utilizatorul care constata un incident datorat dispozitivelor medicale, indiferent care este provenienta lui, are obligatia sa raporteze acest incident prin:
FORMULARUL DE RAPORTARE A INCIDENTELOR REFERITOARE LA DISPOZITIVE MEDICALE PENTRU UTILIZATORI, ce poate fi accesat aici:
https://www.anm.ro/?s=raportare+incidente
Mai multe informatii in legatura cu legislatia in domeniu si raportarea incidentelor datorate dispozitivelor medicale gasiti mai jos sau pe website-ul ANMDM, accesand link-ul:
https://www.anm.ro/dispozitive-medicale/vigilenta/
HG nr. 54 / 2009, art. IV: VIGILENTA. INFORMAREA PRIVIND INCIDENTELE DATORATE DISPOZITIVELOR INTRODUSE PE PIATA
(1) ANMDM asigura, in mod centralizat, inregistrarea si evaluarea oricarei informatii care este primita in conditiile prezentei hotarari si care priveste semnalarea unuia dintre urmatoarele incidente in legatura cu dispozitivele medicale din clasele I, Ilia, Ii si III:
(2) Obligatia de a anunta ANMDM cu privire la incidentele mentionate la alin. (1) revine personalului medical, unitatilor sanitare si producatorului.
(3) In cazul in care informarea cu privire la incidentele mentionate la alin. (1) a fost transmisa de personalul medical, unitatile sanitare sau de catre alti utilizatori, ANMDM informeaza producatorul dispozitivului in cauza sau reprezentantul sau autorizat cu privire la incident.
(4) Dupa efectuarea unei evaluari, daca este posibil, impreuna cu producatorul sau cu reprezentantul sau autorizat, cu respectarea prevederilor art. 14, ANMDM informeaza imediat Comisia Europeana si celelalte state membre ale Uniunii Europene cu privire la masurile care au fost luate sau care sunt avute in vedere pentru a minimiza riscul reproducerii incidentelor mentionate la alin. (1), incluzand si informatii referitoare la incidentele subiacente.
HG nr.798/2003, sect. 2: OBLIGATIA DE VIGILENTA
ART. 34
ANMDM ia masurile necesare pentru a se asigura ca toate informatiile care ii sunt aduse la cunostinta, in conformitate cu prevederile prezentei hotarari, privind incidentele mentionate mai jos si care implica dispozitive care poarta marcajul CE, sunt inregistrate si evaluate:
ART. 35
(1) Obligatia de a anunta ANMDM despre incidentele in utilizarea dispozitivelor, prevazute la art. 34, revine personalului medical, institutiilor medico-sanitare, altor utilizatori, organizatorilor de programe externe de evaluare a calitatii, producatorului ori reprezentantului sau autorizat stabilit in Romania.
(2) ANMDM informeaza producatorul ori reprezentantul sau autorizat despre orice incident semnalat.
ART. 36
Dupa efectuarea unei evaluari, daca este posibil, impreuna cu producatorul, fara a prejudicia aplicarea prevederilor art. 14, ANMDM informeaza Comisia Europeana si celelalte state membre ale Uniunii Europene cu privire la incidentele prevazute la art. 34, pentru care s-au luat sau urmeaza sa se ia masuri corespunzatoare, inclusiv retragerea.
ART. 37
(1) Cand un dispozitiv purtand marcajul CE, adus la cunostinta printr-o notificare cum este cea prevazuta in sectiunea 1 a prezentului capitol, constituie un produs nou, producatorul trebuie sa indice acest fapt in notificarea sa.
(2) ANMDM, astfel notificat, poate cere producatorului, in decursul urmatorilor 2 ani si pentru motive justificate, sa furnizeze un raport referitor la experienta obtinuta cu dispozitivul, consecutiv introducerii sale pe piata.
ART. 38
ANMDM informeaza, la cerere, autoritatile competente din statele membre ale Uniunii Europene cu privire la aspectele prevazute la art. 34 – 37 si stabileste procedurile de aplicare a prevederilor din prezenta sectiune.
HG Nr. 55 / 2009, cap. IV: VIGILENTA. INFORMAREA PRIVIND INCIDENTELE DATORATE DISPOZITIVELOR INTRODUSE PE PIATA:
ART. 13
(1) ANMDM inregistreaza si evalueaza in mod centralizat orice informatie privind urmatoarele incidente semnalate in legatura cu dispozitivele:
(2) Obligatia de a anunta ANMDM despre incidentele mentionate la alin. (1) revine producatorului sau reprezentantului sau autorizat, importatorului, distribuitorului, personalului medical, institutiilor medico-sanitare sau altor utilizatori.
(3) In cazul in care informarea despre incidentele mentionate la alin. (1) a fost transmisa de personalul medical, institutiile medico-sanitare sau de catre alti utilizatori ANMDM-ului, acesta informeaza producatorul dispozitivului in cauza ori reprezentantul sau autorizat cu privire la incident.
(4) Dupa efectuarea unei evaluari, daca este posibil, impreuna cu producatorul sau cu reprezentantul sau autorizat, ANMDM informeaza imediat Comisia Europeana si celelalte state membre ale Uniunii Europene, fara a aduce atingere prevederilor art. 12, cu privire la masurile care au fost adoptate ori sunt avute in vedere pentru minimizarea repetarii incidentelor prevazute la alin. (1), inclusiv informatii privind incidentele subiacente.
Ghiduri aplicabile
MEDDEV 2.12-1, rec 8 – GUIDELINES ON A MEDICAL DEVICES VIGILANCE SYSTEM (Linii directoare pentru un sistem de vigilenta referitor la dispozitive medicale)
FORMULARE:
– Raport cu privire la incident (intocmit de catre producator);
– Raportul Actiunilor Corective privind Siguranta in Functionare (intocmit de catre producator-FSCA);
– Note de Atentionare (FSN);
– Raport periodic (PSR);
– Raport general (intocmit de catre producator)
Dragi ochelaristi,
Pentru noi, echipa Visionfix, nu sunteti niste consumatori. Noi va consideram fratii nostri intru lipsuri de vedere clara. Asadar, orice experienta neplacuta aveti in timp ce interactionati cu noi sau cu ochelarii pe care ii cumparati de la noi o vom rezolva pe cale amiabila cu masura "bunului simt". Absolut orice problema, situatie, neintelegere, enigma!
Daca totusi vreti sa invocati spiritul ANPC, o puteti face accesand link-ul de mai jos:
https://anpc.ro/articol/536/cum-se-depune-o-reclamatie
Tribul vostru de ochelaristi. Visionfix.